رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۴۵ میلیارد تومان در قالب "کشاورز کارت" به لرستان اختصاص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون ۴۵ میلیارد تومان از در قالب کشاورز کارت تخصیص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سهم لرستان در قالب کشاورز کارت ۸۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۵ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

اسفندیار حسنی مقدم در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ معادل ۵۶ درصد سهمیه تعیین شده می باشد و اقدامات لازم برای تخصیص مابقی اعتبار، در حال انجام است.

او اضافه کرد: امسال بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مختلف به زیرمجموعه های بخش کشاورزی لرستان پرداخت شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیشترین تسهیلات با ۱۱۱ میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون و سپس زیر بخش‌های دامپروری، توسعه گلخانه‌ها و کشت گیاهان دارویی می باشد.

حسنی مقدم گفت:‌ در جریان سیل سال ۹۸ خسارات بسیاری به بخش کشاورزی لرستان وارد شد که به‌منظور بازتوانی بهره‌برداران بیش از ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار به این بخش تزریق شد.

او افزود: همچنین یکی از برنامه‌های بسیار مهم حوزه کشاورزی در سال جاری طرح یکپارچه‌سازی اطلاعات کشاورزی سیاک بوده که این امر در استان به‌خوبی در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: تاکنون نقشه ۷۴۴ هزار قطعه ترسیم و اطلاعات توصیفی ۵۶ هزار قطعه بارگذاری شده است به‌طوری‌که بر اساس ارزیابی به عمل‌آمده، لرستان مقام نخست اجرای این طرح را در کشور کسب کرده است.

۱۵۰ هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از این بخش ارتزاق می کنند و ارزش افزوده سه میلیون تن محصول استان به بیش از هفت هزار میلیارد تومان می رسد که چنانچه مشکل تامین و تخصیص آب برای این حوزه برطرف شود علاوه بر اشتغالزایی، درآمداقتصادی کشاورزان نیز چندین برابر افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.