مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: استان یزد جز استان‌های با محدودیت سفر‌های نوروزی نیست، اما پذیرش مسافران نوروزی به شرط رزرو مراکز اقامتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد که به منظور برنامه ریزی در خصوص مدیریت سفر‌های مسئولانه نوروز ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه استان یزد در وضعیت آبی و زرد کرونایی قرار دارد امکان حضور مسافر در یزد وجود دارد، اما صرفا میزبان مسافرانی هستیم که اقدام به ثبت رزرو محل اسکان خود در مراکز اقامتی مجاز، کرده باشند.

او با بیان اینکه برپایی چادر در سطح شهر‌های استان ممنوع است، خاطر نشان کرد: امکان اسکان در کلیه کمپ ها، مهمان سرا‌ها و مراکزی مثل خوابگاه‌ها نیز در استان وجود ندارد.

فاطمی با اشاره به طراحی سامانه مسافریار به منظور نظارت و کنترل بر تردد خودرو، اظهار داشت: این سامانه با اتصال به سامانه پلیس راهور، محدودیت‌های ترددی را برای افرادی که رزرو اقامتی دارند، کاهش می‌دهد.

فاطمی افزود: ضروری است مسافران به منظور کنترل و جلوگیری از اوج گیری ویروس کرونا، نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مبادرت ورزند، تا ضمن حفظ سلامتی خود مشکلی متوجه شهر مقصد گردشگری آن‌ها نشود.

او در پایان با بیان اینکه در سال ۹۸ ظرفیت اقامتی استان ۱۱ هزار نفر در روز بود، اظهار داشت: به دلیل شرایط فعلی، امسال ظرفیت پذیرش استان به ۸ هزار نفر در روز رسیده و تاکنون تقریبا ۵ درصد این ظرفیت تکمیل شده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.