معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت:به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی کردن تأسیسات و مبلمان شهری به شکل مستمر انجام می‌شود.

علی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بیان کرد: شهرداری همدان همچنان به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی کردن تأسیسات و مبلمان شهری را با اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع به شکل مستمر انجام می‌دهد.

او با اشاره به این که گندزدایی معابر عمومی، تأسیسات و اماکن شهری از سوی تیم‌های عملیاتی شهرداری انجام می‌شود، اظهار داشت: ضدعفونی بازار‌های سرگذر، سبزه میدان، بازارچه موقت پرندگان، ضدعفونی بازارچه‌های شهروند و ایستگاه‌های عرضه میوه و تره بار همشهری، همچنین ضدعفونی مخازن زباله، پل‌های عابر پیاده و پارکینگ ها، ماشین‌های حمل زباله، ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه‌های مسافربری و حدود ۴۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری در دستور کار قرار دارد.

او ادامه داد: به این منظور ضمن آموزش و آگاهی بخشی کارگران خدمات شهری در خصوص راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا، تهیه تجهیزات بهداشت فردی کارگران خدمات شهری شامل (ماسک، دستکش)، تهیه و تجهیز جعبه کمک‌های اولیه و انجام تست رایگان ابتلا به ویروس کرونا صورت گرفت.

این مسئول گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تجهیزات بوستان‌ها شامل المان‌های پارکی، ست‌های ورزشی، سرویس‌های بهداشتی، سطل‌های زباله و نیمکت ها، تأسیسات، مبلمان سطح شهر به شکل مستمر همانند گذشته ضدعفونی می‌شود.

اوعنوان کرد: امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا اقداماتی برای جلوگیری از عدم شیوع این ویروس از جمله ممنوعیت برپایی چادر در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها و خودداری از اسکان مسافر در مکان‌های اقامتی صورت خواهد گرفت.

علی ضمیر همچنین با توجه به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا به مردم برای جلوگیری از سفر نوروزی گفت: شهروندان و گردشگران نوروزی که در همدان حضور دارند باید بتوانند از امکانات استفاده کنند و بوستان ها، فضای سبزو مکان‌های تفریحی جهت استفاده و با رعایت ضوابط نکات بهداشتی آماده باشند تا شاهد حضور سالم شهروندان در طبیعت باشیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.