در مراسمی با حضور مسئولان تفرش از پاسداران تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم نکوداشت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار با حضورشورای مدیران شهرشتان تفرش در ناحیه مقاومت بسیج اسن شهرستان برگزار و در پایان مراسم از پاسداران شهرستان تفرش با اهدای گل قدردانی شد.

حجت الاسلام حاجیلَری امام جمعه تفرش دراین مراس گفت: پاسداری یک فرهنگ و وظیفه همگانی است و آنچه امروز اهمیت پاسداری از انقلاب را بیشتر می‌کند وجود استکبار جهانی آمریکاست.

او اضافه کرد: انتخابات ۱۴۰۰ برای ملت ما یک انتخابات پرشور و با صلابت و انتخاب ملت یک فرد انقلابی است.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شورای انقلاب ابلاغ کردند و در ۶ تیرماه همان سال در قالب پیامی خطاب فرماندهان سپاه، سوم شعبان روز ولادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نامگذاری کردند.

پاسدار در لغت به معنی نگهبان و مراقب است و پاسداران، کسانی هستند که در حساس‌ترین لحظات تاریخ، از میان مردمان برمی خیزند و همچون دژی استوار، مردانه در راه رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی دارند.

تشابه عملکرد و هم خوانی اهداف پاسداران با سیره عملی امام حسین علیه السلام، موجب شد تا روز تولد مبارکش به عنوان «روز پاسدار» تعیین شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.