معاون خدمات زائران مسجد جمکران از زائرین خواست برای حفظ سلامت جامعه از حضور در این مکان مقدس خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ابراهیم صدوقی، معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا، مسجد جمکران با ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگی کامل را داشته و شیوه نامه های بهداشتی را به طور دقیق به اجرا گذاشته است.

او از زائرین خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده از حضور در مسجد جمکران خودداری کنند و برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰  مسجد جمکران را از طریق فضای مجازی دنبال کنند، اما در عین حال گفت: مسجد جمکران و ۲۰۰ خادم سلامت این مسجد، آمادگی خدمت رسانی به زائرین را دارد در عین حال هیچ دعوتی از مردم و زائرین برای حضور در مسجد نمی‌کنیم.

معاون خدمات زائرین مسجد جمکران گفت: سال‌های گذشته بحث اسکان زائرین را داشتیم که مکمل اسکان استانی بود و پارسال بالغ بر ۳۰ هزار نفر را اسکان دادیم و امسال هم از مردم می‌خواهیم دست به دست هم بدهند تا ریشه این ویروس منحوس خشک شود.

او گفت: از نیمه شعبان گذشته تا امروز در ۵ مرحله، بالغ بر ۸۰ تن گوشت مورد نیاز و ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم در قم و شهر‌های اطراف قم بین نیازمندان توزیع گردید و امسال هم قرارگاه مهدوی، گام ششم را برمی دارد و به مناسبت نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان برای سلامتی وجود مقدس حضرت ولیعصر (عج) قربانی خواهد داشت و از مردم متدیّن درخواست مشارکت داریم.

صدوقی از راه اندازی وقف مهدوی خبر داد و افزود: با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد رسیدگی به امور مساجد کشور و سازمان تبلیغات اسلامی کارگروه موقوفات مهدوی راه اندازی شده است تا در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار