مرحله پنجم رزمایش همدلی و احسان:

اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به مردم محروم خوزستان

فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان از اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به مردم محروم در قالب مرحله پنجم رزمایش همدلی و احسان در استان خبر داد.

سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تا به امروز بیش از ۸۴۳ هزار بسته معیشتی، تهیه و توزیع شده است، گفت: در مرحله پنجم، ۴۰ هزار بسته (هر کدام به ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار تومان) و ۵۰ جهیزیه به ارزش ۲۰ میلیون تومان تقدیم افراد مشخص شده می‌گردد.

او با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار بیان داشت: در فرهنگ شیعیان که از ائمه و اولیا یاد گرفتیم احسان و نیکوکاری جایگاه ویژه‌ای دارد و کمک به هم نوع به عنوان یک فرض و اعتقاد نهادینه شده و اعتقاد داریم با چنین کمکی، ثواب ۱۰ برابرش را از خداوند دریافت خواهیم کرد.

سردار حسن شاهوارپور با تأکید بر ضرورت مشارکت در احسان و نیکوکاری گفت: یک سال گرفتار کرونا شدیم، انسان‌های بسیاری فوت شدند سفره‌ها کوچک‌تر و بسیاری از مشاغل نابود شد و در چنین شرایطی اولویت اول ما توجه به معیشت کسانی است که به سختی زندگی می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه در بحث پیشگیری از کرونا، طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است، بیان داشت: کمک‌های معیشتی در واقع پشتیبانی برای سلامتی مردم است، اکنون میدان حضور و کمک به هم نوعان فراهم و برای کسانی که در چنین بحرانی به یاری مردم می‌شتابند، مایه افتخار خواهد بود.

مرحله پنجم رزمایش همدلی و احسان اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های مناطق کم برخوردار با همکاری بسیج سازندگی سپاه، ولی عصر (عج) و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با رمز یا حسین بن علی برگزار شد.

در این رزمایش همچنین سرهنگ علوانی، با تبریک سوم شعبان و روز پاسدار به «همه آزادگان جهان» اظهار داشت: سپاه استان به منظور کمک مومنانه چندین بار به یاری خانواده‌های آسیب پذیر به ویژه خانواده‌های نیازمند درگیر کرونا شتافت و در ماه شعبان نیز روز پاسدار را انتخاب کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین احمدی، دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تبریک اعیاد شعبانیه بیان داشت: ستاد فرمان امام با همکاری بیش از ۵۰ گروه جهادی استان، ۲۰۰ هزار ماسک را در میان مردم توزیع کرد و در ماه رمضان ۳۰ هزار بسته معیشتی تقدیم خانواده‌های آسیب دیده از کرونا نمود.

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه در ۴۵ روز گذشته ۴۰ هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان استان توزیع گردید، ادامه داد: هم اکنون ۲۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی را برای مرحله پنجم رزمایش، تهیه و تا چند روز آینده به دست مستحقان خواهد رسید.

مراسم اهدای 40 هزار بسته معیشتی به مردم محروم خوزستان

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه بخش عمرانی ستاد فرمان اجرایی حضرت امام از پارسال تا کنون ۷۰ منزل را بازسازی یا ساخته است، ادامه داد: ۱۰ برنامه آبرسانی و اعزام تیم‌های پزشکی به سراسر استان در طول یک سال گذشته صورت گرفت و بیش از ۲۰ برنامه ورزشی، برگزار و نزدیک به ۷۰۰ جهیزیه توزیع کرده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته که بحران آب گرفتگی در کارون و روستا‌های تابعه بود گروه‌های جهادی ستاد حضور فعالی داشته و ساخت منازل، توزیع بسته‌های معیشتی و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را ادامه می‌دهند.

بیش از یکصد هزار پرس غذای گرم در دوران آب گرفتگی شهرستان کارون و روستا‌های اطراف و بندر امام خمینی توزیع شد و ۲۵۰ قلم لوازم خانگی تحویل مردمان بندر امام خمینی گردید.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار