دبیر کل ناتو از تمایل و آمادگی این نهاد در جهت تقویت مواضع و همکاری‌های خود با کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولنتبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست مطبوعاتی خود از تمایل و آمادگی این نهاد برای همکاری با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: ما مشارکت با کشور‌های خلیج فارس را به عنوان بخشی از چارچوب ابتکار طرح استانبول برای همکاری (طرحی مربوط به نشست ۲۰۰۴ اعضای ناتو بمنظور تقویت همکاری امنیتی بین ناتو و کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس) که طی چند سال اخیر مورد توافق قرار گرفته است، می‌دانیم و قدردان آن هستیم.

وی تصریح کرد: منطقه خلیج فارس و مدیترانه هر دو مناطق مهمی برای ناتو و متحدان ما محسوب می‌شود و از این رو به مشورت و همکاری با شرکای مختلف در آن مناطق ادامه می‌دهیم.

دبیر کل ناتو در ادامه از مواضع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز تمجید کرد و گفت: من از تعهد صریح وی در جهت بازسازی اتحاد و تقویت ناتو استقبال می‌کنم.

استولنتبرگ تصریح کرد: در حال حاضر این فرصت برای ما وجود دارد که فصل جدیدی از روابط خود را آغاز کنیم و باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

دبیر کل ناتو افزود: ما در این راستا باید بتوانیم در اواخر سال جاری برنامه‌ای خوب و کاملا آینده نگرانه در اجلاس ناتو تنظیم کنیم.

وی همچنین به مرکز آموزشی ناتو در کویت اشاره کرد و گفت: ما از مرکز آموزش منطقه‌ای در کویت که سبب گرد هم آمدن شرکای منطقه شده است و مشارکت‌ها را تقویت می‌کند، استقبال می‌کنیم.

ینس استولتنبرگ همچنین طی اظهاراتی درخصوص رفتار ترکیه در قبال ناتو ابراز نگرانی و تأکید کرده است که این اتحادیه بستر مهمی برای حل اختلافات مربوط به آنکارا است.

وی به نمایندگان پارلمان اروپا گفته است که، ناتو نگرانی‌های خود را ابراز کرده و این اتحادیه از وجود اختلاف نظر‌های جدی در برخی موارد مانند تصمیم ترکیه برای خرید سامانه موشکی «اس-۴۰۰» یا موارد مرتبط با حقوق دموکراتیک در ترکیه آگاه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دبیر کل ناتو ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار