مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: دو شهروند تایبادی مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی پس از درمان با وضعیت عمومی خوب از قرنطینه خانگی در این شهر مرزی واقع در شرق خراسان رضوی خارج شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: قرنطینه این بیماران در منازلشان بخاطر پیشگیری از احتمال انتقال ویروس و همچنین کنترل علائم احتمالی انجام شد.

او افزود: همچنین از تمامی اعضای خانواده آن‌ها آزمایش‌های طبی کرونا گرفته شده که نتیجه همه آن‌ها منفی اعلام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد همچنین بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص پرهیز از سفر و برپایی دورهمی در ایام تعطیلات نوروزی تاکید و ادامه داد: اندکی غفلت و ساده‌انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی ممکن است عواقب ناگوار برای سلامت مردم به دنبال داشته باشد.

احسانی بیان کرد: هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد بود که کنترل آن هزینه‌های سنگینی را در پی خواهد داشت.

او تصریح کرد: هم‌اینک شش بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان تایباد بستری و تحت درمان هستند که حال سه نفر از آن‌ها وخیم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد تاکید کرد: وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در تایباد نیز نسبت به ۱۰ روز گذشته روند ثابتی دارد.

احسانی با اشاره به به غربالگری کرونا در تایباد اظهار کرد : در مرحله چهارم غربالگری در این منطقه افزون بر ۹۸ درصد ساکنان غربالگری شده‌اند.

 

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.