فرماندار زنجان گفت: مسیر آرامستان زنجان از میدان مدیریت کوی فرهنگ مسدود می‌شود و این روند تا اول فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عسگری فرماندار زنجان عصر دیروز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه همه ساله برای زیارت قبور ازدحام زیادی در روز‌های پایانی سال ایجاد می‌شد، گفت: این نگرانی وجود دارد که با توجه به شیوع کرونا و عدم منع تردد در مسیر منتهی به آرامستان، وضعیت فاجعه باری در انتظار باشد.

او بابیان اینکه  مسیر آرامستان زنجان از میدان مدیریت کوی فرهنگ مسدود می‌شود و این روند تا اول فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود

فرماندار زنجان ادامه داد: با ساز و کار‌های فراهم شده نگرانی از تردد در مسیر‌های جایگزین برای حضور مردم در آرامستان وجود ندارد.

این مسئول به موضوع برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: با همکاری بین بخشی به ویژه شبکه بهداشت و درمان در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی و با همکاری بسیج در سه روستای زنجان اقدامات خوبی صورت گرفت.

او با اشاره به روستای ذاکر زنجان نیز اظهار داشت: یک شهروند زنجانی مبتلا، به روستای ذاکر سفر کرده و در میهمانی شرکت می‌کند که متاسفانه ۲۴ نفر از یک خانواده به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و در این راستا برای اطمینان بخشی پایداری و کنترل لازم از اهالی روستا طی ۲۴ ساعت تست گرفته شد.

فرماندار زنجان ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده با دادستانی زنجان تمامی اعضای این خانواده که به قرنطینه توجهی نداشتند، با حکم قضایی، هماهنگی نیروی اننظامی و با اتوبوس داده شده از سوی شهرداری به هتل سپهر شهر زنجان انتقال یافته اند.

عسگری افزود: در روستا‌های حصار و مشمپا هم چهار مورد مبتلا به کرونا شناسایی شدند که تمامی ساکنان این مناطق قرنطینه شده و تست دادند که با شناسایی موارد مثبت تحت کنترل قرار گرفته اند.

او در خصوص تردد‌های شبانه کرونایی شهر زنجان گفت: خوشبختانه اصناف شهر همکاری بسیار خوبی در تعطیلی واحد‌های صنفی خود از ساعت آغاز محدودیت‌های ساعت ۲۱ انجام داده اند که در این راستا مرکز بهداشت شهرستان، اصناف و اماکن نیروی انتظامی نیز به طور مستمر بر این امر کنترل و نظارت ویژه‌ای دارند.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.