معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان به ۷۰ هزار و ۹۸۱ نفر رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مریم کوشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان با شناسایی ۱۹۷ بیمار جدید به ۷۰ هزار و ۹۸۱ نفر رسید.

مریم کوشکی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب بیان کرد: در مجموع ۲۴۳ هزار و ۷۹۵ نمونه تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه‌های استان ارسال شده که از این تعداد پاسخ ۱۷۱ هزار و ۱۵۹مورد منفی بوده است.

او  اظهارداشت: در حال حاضر نیز ۱۷۸ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تا کنون یک هزار و ۳۶۳ نفر در استان به دلیل ابتلا به این ویروس فوت شده اند.

مسئول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، دوری از تجمع، کاهش تردد‌های غیرضروری و تهویه مناسب هوای منزل و محل کار تاکید کرد.

کوشکی ادامه داد: افزایش موارد ابتلا و بستری در استان، تغییر رنگ شهرستان‌های رومشکان و چگنی از آبی به زرد و پلدختر و دورود از زرد به نارنجی زنگ خطر جدی خیز چهارم کرونا را در استان به صدا در آورده است.

او افزود: شهروندان ضمن رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی، در صورت داشتن هرگونه علائم سرماخوردگی جهت انجام آزمایش کرونا به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته مراجعه کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.