اقامه نماز امام زمان (عج) در اولین سه‌شنبه ۱۴۰۰

نماینده ولی فقیه در فارس از اقامه نماز امام زمان (عج) در نخستین سه‌شنبه ۱۴۰۰ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  آیت الله لطف الله دژکام در نشست خبری ستاد نکوداشت دهه مهدویت فارس با بیان اینکه اقامه نماز امام زمان (عج) اولین سه‌شنبه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این کار به یک سنت تبدیل شود.

او همچنین با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ خود ویژگی‌هایی دارد که به ما القا میکند تا روی آن‌ها به ویژه مباحث قرآنی به خوبی کار کنیم، گفت: اما اینکه چه کارهایی باید کرد، تلاش و همت متولیان را می‌طلبد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه همه میخواهند به گونه‌ای نوکری امام زمان (عج) کنند، خواستار جلوه ویژه و تببین مسائل مهدوی توسط رسانه‌ها شد و افزود: رسانه‌ها به تحقق اهداف نظام اسلامی و تبلیغات دینی کمک کنند.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز در این جلسه از اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در ایام نیمه شعبان در ۲۰ مسجد خبر داد.

حجت الاسلام احمد سلامی همچنین با اشاره به ارائه فعالیت‌های قرآن و عترت، اظهار کرد: از زمان تشکیل شورای قرآن تاکنون ۵ جلسه برگزار شده است.

او با بیان اینکه در بخش قرآن و عترت در شیراز یک فضای آشفته را احساس میکردیم، اضافه کرد: با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان فارس تمام فعالان قرآنی تحت شورای قرآن و عترت قرار گرفتند و یک ساماندهی دقیقی انجام شده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اشاره به مصوبات جلسات شورای قرآن و عترت عنوان کرد: طرح‌هایی در این بخش به تصویب رسیده که یکی آنها تحت عنوان «من قرآن را دوست دارم» در شمار برنامههای ملی است.

حجت الاسلام محمد حسین حدائق هم با اشاره به ارائه گزارشی از بنیاد مهدویت اظهار کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری هر روز ایام دهه مهدویت نامگذاری شده است.

او افزود: با تدبیر نماینده، ولی فقیه در زمینه قرآن و عترت تمام فعالیت‌هایی که ویژه سایر ائمه اطهار است یک پارچه برنامه ریزی کرده اند، دستورات واحدی برای ادارات از سوی شورای هاهنگی ابلاغ شده است.

قائم مقام بنیاد مهدویت استان فارس با اشاره به ویژه برنامه‌های استانی بنیاد مهدویت تصریح کرد: نخستین ویژه برنامه پویش وقف مهدوی است که با همکاری اداره کل اوقاف برگزار خواهد شد، یک دغدغه که وجود دارد این است که اگر بنا است فعالیتی برگزار شود یک سرمایه‌هایی نیاز است که بتوان بر اساس آن تدوین صورت داد، این پویش به این خاطر است که اگر شخصی خواست کمکی انجام دهد در زمینه‌های آموزشی، درمانی و ... به نام امام زمان (ص) صورت گیرد.

حجت الاسلام حدائق توسعه گسترش سه شنبههای مهدوی را مورد توجه قرار داد و گفت: تاکنون این برنامه به صورت منسجم نبود، اما اکنون بنا شده است بعد از جلسه شورای قرآن و عترت به صورت منسج صورت گیرد، لذا به صورت جدی این برنامه دنبال می‌شود تا یاد و خاطره حضرت در اذهان زنده باشد.

او افزود: پویش جشن خانه مهدوی در نهم ربیع به دلیل اینکه مصادف با جمعه بود با عنوان مهدیه خانگی دنبال کردیم، اما اکنون با عنوان جشن خانگی آغاز کرده ایم، در این پویش افرادی را داشتیم که در خارج از کشور برای حضرت جشن گرفته بودند.

قائم مقام بنیاد مهدویت فارس عنوان کرد: سامانهای با همکاری معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) طراحی خواهد شد تا افراد بتوانند تمام اطلاعات را دریافت کنند، پانزدهمین دوره مسابقه کتابخوانی نسیم انتظار را خواهیم داشت که در ادارات و ویژه عموم مردم برگزار خواهد شد.

او با اشاره به طرح حمایت معیشتی مهدویت تصریح کرد: این طرح با دستور مقام معظم رهبری در خصوص مواسات و همدلی صورت گرفت تاکنون حدود ۱۲ هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان توزیع شده است که انشالله در ایام شعبان نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار