مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۸ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۸ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دم ربایان مسلح تحت تعقیب به دام افتادند

 با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خاش ۲ آدم ربای مسلح و تحت تعقیب پلیس "خاش"، پس از ۱۴۰ روز فرار به دام افتادند.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: پنجم آبان ماه سال جاری در پی ربایش جوانی ۳۰ ساله در یکی از محلات "خاش" بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان وارد عمل شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات میدانی، مشخص شد، ۲ نفر از سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ فاقد پلاک با تهدید سلاح کلاش این جوان را ربوده و از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان این جوان، تلاش گسترده ای، برای رهایی او آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس، هویت آدم ربایان معلوم و مشخص شد، متهمان به دلیل اختلافات مالی این جوان را ربوده اند.

سردار طاهری بیان داشت: سرانجام با تلاش گسترده پلیس، آدم ربایان عرصه را بر خود تنگ دیده و پس از گذشت ۵ روز مجبور به آزادی این جوان در حوالی یکی از روستا‌های "خاش" شده و از سطح شهرستان متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان داشت: تیم رسیدگی کنننده به پرونده که در صدد دستگیری متهمان متواری بودند، چند روز قبل از حضور مجدد آن‌ها در سطح شهرستان خاش مطلع و با اشراف اطلاعاتی خود موفق به شناسایی مخفیگاهشان در یکی از روستا‌های شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در نهایت طی یک عملیات ضربتی هر ۲ متهم پس از ۱۴۰ روز فرار دستگیر و در بازرسی از محل اختفاء آن‌ها یک دستگاه وانت تویوتای مسروقه به همراه یک قبضه سلاح کلاش با ۲۵ فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با هرگونه هنجار شکنی گفت: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و رصد مداوم افراد سابقه دار و مخلان نظم و امنیت اجازه نخواهد داد این افراد سودجو، خللی به امنیت سایر شهروندان وارد کنند.

توقیف ۸۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سیستان و بلوچستان

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" بیش از ۸۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: رزمندگان یگان تکاوری قرارگاه عملیاتی و انتظامی "عمار" استان در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "نصرت آباد به زاهدان " به ۳ دستگاه کشنده نفت کش مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها مقدار ۸۷ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این رابطه ۶ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
سردار طاهری با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با پدیده قاچاق کالا، سوخت و سرمایه‌های ملی، به عنوان یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

سارق مسلح اموال پزشک بیمارستان ایرانشهر، به دام افتاد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر سارق مسلحی که چند روز قبل اقدام به سرقت مسلحانه وجه نقد از محل سکونت یکی از پزشکان غیر بومی ساکن در بیمارستان این شهرستان کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ " حسن کیخا" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: پانزدهم اسفند ماه سال جاری یک سارق مسلح با حضور در محل سکونت یکی از پزشکان غیر بومی ساکن در پانیسون بیمارستان ایرانشهر، با تهدید وی بوسیله یک قبضه کلت کمری مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد سرقت و از محل متواری می‌شود.

او  افزود: بلافاصله پس از این سرقت، تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مأمور رسیدگی به پرونده شده و تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و در پی اقدامات تخصصی صورت گرفته، سارق که یکی کارکنان اخراجی بیمارستان بود، شناسایی و متهم روز گذشته طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری در بازرسی از مخفیگاه سارق خاطر نشان کرد: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستبند پلیس ایرانشهر بر دستان سارق مغازه

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه هنگام سرقت خبرداد.

 سرهنگ "حسن کیخا" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳ در ساعات نیمه شب، حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه، سارقی حرفه‌ای را حین سرقت و بریدن قفل درب یک مغازه مشاهده و او را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ کیخا افزود:این متهم ۲۷ ساله که از سارقان سابقه دار شهرستان هست، پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات تخصصی پلیس به ۳ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد:متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او در پایان از شهروندان خواست تا ضمن هوشیاری و رعایت هشدار‌های انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

سارق سوخت خودرو‌های سنگین زابل به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق سوخت خودرو‌های سنگین شهرستان با ۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی سوخت از داخل باک خودرو‌های سنگین در سطح شهرستان زابل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: تحقیقات در این رابطه با گشت‌های هدفمند شبانه ادامه داشت تا اینکه شب گذشته یکی از تیم‌های گشت کلانتری ۱۲ هنگام گشت زنی در محدوده خیابان هیرمند متهم را در حین تخلیه سوخت از باک یک دستگاه کامیون دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: سارق ۲۱ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۸ فقره سرقت در محدوده خیابان‌های هیرمند، امام خمینی (ره)، بلوار ارتش و هامون شهر زابل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

او در پایان به شهروندان توصیه کرد، خودرو‌های سنگین را در پارکینگ‌های دارای نگهبان پارک کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

انهدام باند ۵ نفره سارقان به عنف تلفن همراه در زابل

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زابل، ۵ نفر از اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت به عنف تلفن همراه دستگیر شدند.

سرهنگ"احمد ثمره حسینی بیان داشت: شب گذشته در پی تماس یکی از کسبه با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام شکایت او از ۵ فرد ناشناس که با سر و صورتی پوشیده وارد مغازه وی شده و با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه او کرده بودند، بلافاصله مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان به محل اعزام شد.

او  افزود: مأموران با حضور در صحنه سرقت و اخذ مشخصات سارقان به گشت زنی در خیابان‌های اطراف پرداخته و موفق شدند یکی از سارقان را در یک اقدام ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: با دستگیری این سارق دیگر همدستان او نیز شناسایی و متهمان طی چند عملیات ضربتی در محلات مختلف شهر زابل دستگیر ودر بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تعداد ۵ تیغه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به انتقال متهمان به پلیس آگاهی برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر از کسبه محترم خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی از باز نگهداشتن مغازه و محل کسب خود در ساعات خلاء و به خصوص ساعات پایان شب خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۴ هزار ۷۵۶ عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف ۴ هزار ۷۵۶ عدد انواع قرص و داروی غیرمجازتوسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ" احمد ثمره حسینی بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر تهیه و توزیع دارو‌های غیرمجاز توسط افردی سودجو در سطح شهر زابل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران در این راستا با اشراف اطلاعاتی خود ۲ فردی را که در این خصوص فعالیت غیرقانونی داشتند شناسایی و پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از منازل این افراد، تعداد ۴ هزار ۷۵۶ عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز پاکستانی و فاقد مجوز از سازمان غذا و دارو را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه فروش دارو‌های غیر مجاز و فاقد مجوز از سازمان غذا و دارو سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار