سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

نگرانی زیادی درباره تغییر رنگ‌بندی شهرهای اصفهان وجود دارد

آرش نجیمی گفت: آمار آزمایش مثبت و تعداد بیماران جدید روزانه مبتلا به کرونا با شیب ملایم رو به افزایش است و نگرانی زیادی درباره تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۰ داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری کووید ۱۹ در استان اصفهان ۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و خطر متوسط قرار دارد درحالیکه در رنگ بندی قبلی ۱۳ شهرستان در این وضعیت قرار داشت و نشان می‌دهد تعداد مناطقی که از خطر کم به سمت متوسط رفتند بیشتر شده است.

او با بیان اینکه درصد مثبت شدن آزمایش‌های کرونا در استان اصفهان در هفته اخیر از حدود ۱۳ به ۲۰ درصد رسید، اظهار کرد: بیماران جدید روزانه بستری شده در بیمارستان‌ها نیز افزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی داشتند و از حدود ۶۰ تا ۷۰ به ۱۰۰ بیمار رسید.

نجیمی با تاکید بر اینکه این روند افزایشی در زمان حاضر شیب ملایم دارد، تصریح کرد: نگرانی اصلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این است که با تردد‌های غیر ضروری و دید و بازدید‌های عید نوروز این آمار افزایش یابد، شیب ملایم جای خود را به شیب تند دهد و رنگ بندی شهرستان‌ها تغییر کند.

او ادامه داد: مقرر شده است که اگر تغییری در رنگ بندی شهرستان‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ایجاد شود، وزارت بهداشت هرچه سریعتر درباره آن تعیین تکلیف و اعلام کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه درحال حاضر از نظر رنگ بندی اعلام شده در سامانه ماسک فقط گلپایگان از استان در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خوانسار که در جوار گلپایگان قرار دارد نیز با شرایط صعودی آمار کرونا مواجه است، مقرر شد که تا اطلاع ثانوی قوانین و محدودیت‌های مشابه وضعیت نارنجی برای این خطه در نظر گرفته شود.

نجیمی تاکید کرد: درخواست ما اجتناب از هرگونه مسافرت تفریحی در تعطیلات نوروزی است، اما در صورت سفر حتما توصیه‌های پیشگیری از کرونا مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه ورود برخی مسافران بویژه از استان‌هایی که دارای شرایط نارنجی یا قرمز هستند بسیار نگران کننده است، اضافه کرد: شاهد روند رو به افزایش آمار کرونا در شهرستان‌های غربی و جنوبی استان هستیم و مواردی از کرونای جهش یافته انگلیسی در شهر‌های مختلف استان دیدیم به‌همین دلیل تردد‌ها و مسافرت‌ها می‌تواند وضعیت را بدتر کند.

بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری کووید ۱۹ در استان اصفهان چهار شهرستان برخوار، بویین میاندشت، چادگان و خور وبیابانک در وضعیت آبی (کم خطر)، گلپایگان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
بعضی ها اصلا ماسک نمی زنند مرگ مال خانه همسایه نیست
آخرین اخبار