احمدزاده گفت: پس از بازدیدهای میدانی و مشاهده صف‌های طولانی دریافت مرغ ۳۰۰ تن سهمیه مازاد از خارج استان به منظور توزیع در شهرستان‌ها خریداری و در روزهای آینده توزیع می‌شود.

ابوالفضل احمدزاده دادیار حقوق عامه دادستانی زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  از تشکیل کمیته استانی نظارت بر فرایند توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم در زاهدان خبر و اظهارداشت: پس از ابلاغ دستور دادستان کل کشور مبنی بر ضرورت تشکیل کمیته نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در مراکز استان‌ها این مساله به قید فوریت در زاهدان انجام و نشستی با حضور اعضا اصلی ستاد تنظیم بازار و افراد جدید در استانداری و دادگستری این شهر برگزار شد.

او ادامه داد: هدف از تشکیل این کمیته به هیچ وجه موازی‌کاری با ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان نیست بلکه قصد داریم در راستا حمایت حداکثری از مصرف‌کنندگان واقعی و احقاق حقوق‌عامه و مقابله با متخلفان با همدلی تمام دستگاه‌ها تا حد توان از مشکلات مردم بکاهیم.

دادیار حقوق عامه دادستانی زاهدان خاطرنشان کرد: دادستانی نیز بر نحوه توزیع به طور دقیق از مرحله کشتارگاه تا مرکز توزیع و تحویل به مصرف‌کننده نظارت خواهد داشت.

او  تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که در بازدیدهای میدانی به آن برخورد کردیم کمبود سهمیه‌توزیع‌کنندگان در سطح شهر بود که در برخی موارد شهروندان در صف‌های طولانی منتظر می‌ماندند اما در نهایت به دلیل اتمام موجودی موفق به تهیه مرغ نمی‌شدند که در همین راستا نیز سهمیه هر یک از مباشران یا توزیع‌کنندگان از ۵۰۰کیلوگرم به یک تن در روز افزایش یافت.

احمدزاده با تاکید بر اینکه اگر توزیع‌کنندگان در اجرا وظایف خود کوتاهی کنند علاوه بر انجام تخلف تعزیراتی پرونده قضایی نیز برای آنان تشکیل می‌شود که در شرایط کنونی اخلال در نظام اقتصادی محسوب می‌شود گفت: با توجه به اینکه مصوبات این کمیته دارای گستره استانی است پس تصمیماتی که گرفته می‌شود شامل حال مردم در تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز می‌شود و باید به گونه‌ای انجام شود که حتی مردم در مرزی‌ترین نقطه بتوانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

او  ادامه داد: مقرر شد تا اگر در داخل سیستان‌ و بلوچستان نیز افراد مستعد و توانمندی وجود داشته باشد که بتوانند در راستا تامین این اقلام از جمله مرغ فعالیت کنند مورد حمایت دولت قرار گیرند تا ضمن حمایت از تولید داخلی باعث ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی و کاهش مشکلات مردم شویم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار