مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کاهش نسبی دمای هوا، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید تا بسیار شدید، مه آلودگی و گرد و خاک و کاهش دید برای ۴۸ ساعت آینده استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار در وضعیت زرد از لحاظ جوی برای استان سمنان ابراز داشت: سامانه ناپایدار جوی از بعدازظهر چهارشنبه وارد استان سمنان شده و یکم فروردین از استان خارج می‌شود.

او ادامه داد: رگبار پراکنده و رعد و برق از نواحی غربی و شمال غربی وارد استان می‌شود و ضرورت دارد تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: کاهش نسبی دمای هوا بین سه تا پنج درجه سانتیگراد طی روز‌های شنبه تا یکشنبه هفته آینده برای استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی تصریح کرد: لغزندگی جاده‌ها و معابر، آبگرفتگی، کاهش دید، کیفیت هوا، امکان اختلال در تردد در محور‌های استان و امکان خسارات احتمالی ناشی از وزش باد بسیار شدید، مهمترین مخاطرات روز‌های آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بررسی استحکام سازه‌های سبک و تابلو‌های تبلیغاتی، استحکام پوشش گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید و پرهیز از توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه‌ها و مصالح ساختمان‌های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه‌ها و مصالح ساختمانی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: هواشناسی ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.