تیموری گفت: سه میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان به منظور رصد و مبارزه با ملخ صحرایی دیده‌بانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای آبانماه امسال رصد و دیده بانی ملخ صحرایی اغاز شده است و همچنان تداوم دارد و تاکنون این آفت مهاجر در استان مشاهده نشد.

غلامحسین تیموری ادامه داد: با توجه به هشدار‌های سازمان فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال قریب‌الوقوع هجوم مجدد ملخ صحرایی مهاجر به کشور و به مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، سازمان جهادکشاورزی در یک برنامه جامع تمامی امکانات و تجهیزات مبارزه شیمیایی با این آفت را که در دوره قبل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود را سرویس و آماده بکار کرده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه امسال به دلیل خشکسالی رویش گیاهان در عرصه منابع طبیعی استان مطلوب نبوده در صورت هجوم ملخ‌های صحرایی امکان هجوم آن‌ها به زمین‌های کشاورزی بسیار بالاست لذا ضروری است کشاورزان در صورت مشاهده هجوم سریعا مراتب را به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان اطلاع دهند تا در کمترین زمان مبارزه با این آفت توسط همکاران ما انجام شود.

اوگفت: در دوره قبل هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان در سطح چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار دیده بانی و بیش از ١٨١ هزار هکتار از اراضی سطح استان علیه این آفت خطرناک سمپاشی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار