محسن شادمان گفت: در حال حاضر قیمت تجهیزات انرژی‌های خورشیدی متاثر از ارز است و امکان سرمایه گذاری با قیمت‌های گذشته وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محسن شادمان رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: بحث انرژی‌های نو و تجدیدپذیر می‌تواند مشکل تامین انرژی را در کشور مرتفع کند؛ تامین انرژی برق از این طریق می‌تواند کمک قابل توجهی برای نسل‌های بعدی باشد و در حفاظت از محیط زیست کشورمان موثر واقع شود.

او افزود: در حال حاضر قیمت تجهیزات انرژی‌های خورشیدی متاثر از ارز است و امکان سرمایه گذاری با قیمت‌های گذشته وجود ندارد و از طرفی قیمت خرید تضمینی برق راضی کننده نبوده است. در دیگر تولیدات قیمت را بازار تعیین می‌کند اما در این موضوع، تعیین کننده قیمت دولت است و چون تغییر نرخ نداشتیم انگیزه سرمایه گذاران از بین می‌رود و در نتیجه سرمایه گذار بخش خصوصی چندانی در این موضوع نداریم و بازگشت سرمایه در این حوزه به بیش از ۸ تا ۱۰ سال رسیده است.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: به خاطر گردش مالی که وجود ندارد، سرمایه گذاری در این حوزه کم شده است. شرکت‌ها و افراد مختلف هم در زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی حاضر به سرمایه گذاری نیستند چون توجیه اقتصادی چندانی ندارد.

شادمان بیان کرد: از طرفی در بحث قیمت خرید تضمینی این برق هم دغدغه‌هایی وجود دارد و حتی اگر شهرداری سوبسید‌هایی برای کسانی که در این زمینه فعالند درنظر بگیرد، می تواند مشوق خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه باشد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.