به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، الکتریکی کردن برای خودروهای اسپرت مشکل ایجاد میکند. موتورهای احتراقی جزئی جدایی ناپذیر در اتومبیلهای اسپرت بوده و بیش از یک قرن است که خودروهای اسپرت این نوع موتور را ارائه میدهند. اما خودروهای الکتریکی ساکت هستند و خودروسازان را مجبور به تولید یک خودروی مصنوعی میکنند.
در گزارش جدیدی آمده که شرکت پورشه، خودروساز آلمانی در مورد برنامههای خود برای تولید برق، به ویژه برنامههای خود برای ۹۱۱ نمادین، سابقه داشته باشد. الیور بلومه رئیس شرکت پورشه گفت که خودروی ۹۱۱ موتور احتراقی خود را برای دهه آینده نیز حفظ خواهد کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که این شرکت باتریها را کاملاً دور نگه میدارد.
بیشتر بخوانید
جوانترین عضو خانواده پورشه به زودی معرفی میشود
بلومه اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر روی هیبرید کردن ۹۱۱ کار میکند و آن را به تنظیمات پورشه ۹۱۹ تشبیه کرد. پورشه عجلهای در الکتریکی کردن خودروی ۹۱۱ ندارد، زیرا احتمالاً با مشکلاتی روبرو خواهد شد. بخشی از جذابیت ۹۱۱ نه تنها خود موتور بلکه محلی است که در موتور در آن قرار دارد یعنی قسمت عقب خودرو.
پیشرانههای الکتریکی اغلب مقدار زیادی از وزن اتومبیل را کم و بین چرخها قرار میدهند که این باعث تغییر اساسی در ویژگیهای رانندگی ۹۱۱ میشود. به گفته بلومه قرار دادن پیشرانه الکتریکی در قسمت عقب کارایی نخواهد داشت. خودروسازان تعیین کرده اند که سال ۲۰۳۰ به عنوان یک تاریخ محوری در انتقال بین اتومبیلهای مجهز به موتور احتراقی و خودروهای برقی باشد.
ولوو اعلام کرده که تولید خودروهای مجهز به ICE را تا آن زمان متوقف خواهد کرد. فورد قول داده که در همان سال فقط خودروهای الکتریکی را در اروپا بفروشد. جنرال موتورز درست پشت سر آنها قرار دارد و برای رسیدن به مرحله انتقال خودروهای خود سال ۲۰۳۵ را اعلام کرده، اگرچه این یک هدف جهانی است.
در ادامه تصویری از خودروی ۹۱۱ پورشه را مشاهده میکنید:
انتهای پیام/