رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به ۱۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: بر اساس آخرین نتایج مشخص شده توسط آزمایشگاه تشخیص کرونا، تست کرونای انگلیسی ۲ نفر دیگر در اردبیل مثبت شده که هم‌اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند.

او با اشاره به بستری شدن ۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در شهر اردبیل و یک نفر در شهرستان خلخال، بیان کرد: تعدادی از اطرافیان این بیماران نیز رهگیری شده و آزمایش ابتلا به کرونا بر روی آن‌ها انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از همه اهالی استان خواست تا در صورت داشتن مسافری از استان خوزستان یا استان‌های درگیر با کرونای انگلیسی و کشور عراق، موضوع را به سامانه تلفنی ۴۰۳۰ یا شماره تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان‌ها اطلاع داده و یا به نزدیک‌ترین پایگاه، مرکز یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

حبیب زاده همچنین از شهروندان خواست تا غربالگری، معاینه و تست افراد مشکوک به کرونا و به خصوص کرونای انگلیسی را جدی بگیرند.

او اضافه کرد: در صورت مشاهده و تایید موارد ابتلای افراد به کرونای انگلیسی، باید خود فرد به سرعت درمان یا ایزوله شده و اطرافیان او نیز تحت کنترل قرار گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده، اطرافیان و جامعه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.