افزایش ۶۵ درصدی تردد‌ها در جاده‌های خراسان جنوبی

تردد خودرو‌های شخصی در تمامی محور‌های خراسان جنوبی از ۲۵ تا ۲۹ اسفند، ۶۵ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جلال زاده  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد که و از ابتدای این طرح تا ۲۹ اسفند با توجه به عدم وجود محدودیت ها، بیش از ۸۴۰ هزار تردد بوسیله ۸۰ تردد شمار فعال در محور‌های اصلی و شریانی استان به ثبت رسیده که ۲۵ درصد از این رقم را تردد ناوگان باری و حمل و نقل کالا به خود اختصاص داده و مجموع تردد ورودی و خروجی استان در این زمان بیش از ۱۷۱ هزار تردد بوده است.

او افزود: با توجه به شیوع کرونا همزمان با تعطیلات نوروزی، هموطنان از سفر‌های غیر ضروری به طور جدی خودداری کنند.

جلال زاده گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر، تمام شرکت‌های مسافربری برون شهری استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و سوار کردن نصف ظرفیت ناوگان برای خدمت رسانی به مردم آماده اند و با توجه به عدم محدودیت تردد جا به جایی مسافرین نسبت به سال گذشته با افزایش رو به رو بوده که تلاش ما بر این است که مسافرین که سفر ضروری در پیش دارند سفری ایمن و سلامت را داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: اکیپ‌های راهداری به صورت مستمر در کنار سایر نیرو‌های امدادی در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی مشغول به خدمت رسانی در ۲۴ ایستگاه تعیین شده در ورودی و خروجی شهر‌ها و استان فعالیت دارند.

اوگفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تمام مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محور‌های مواصلاتی استان طبق پروتکل دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی و گندزدایی و نظارت مستمر از طریق کمیته ویژه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی – رفاهی انجام می‌شود.

۱۷۲ راهدار در قالب ۵۸ اکیپ و گشت راهداری با ۲۱۲ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در حالت آماده باش و خدمت رسانی در تمامی محور‌های اصلی، فرعی و روستایی هستند

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.