طباطبایی با تاکید بر اهمیت مانع زدایی‌ها در مسیر توسعه قم خواستار انعطاف و تفسیر قوانین به نفع تولیدکنندگان واقعی استان برای تحقق شعار سال و رفع موانع اشتغال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید رضا طباطبایی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قم در یادداشتی که به مناسبت نامگذاری سال جدید با عنوان"تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها"، آورده است: مقام معظم رهبری مطابق سنت هر سال در بیانات خود در دقایق آغازین سال نو، با نامگذاری خاصی نقشه راه آن سال را ترسیم تا قوای مختلف به کمک یکدیگر در اجرای ان گام بردارند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قم  عنوان کرد:در چند سال اخیر شعار‌های سال تا حدی از بنر و سربرگ شدن و ... گذشته و پس از اجرایی شدن آن موجب ایستادگی و مقاومت نظام جمهوری اسلامی شده تا جایی که تحریم‌های بی حد و اندازه آمریکای جنایتکار علی رغم ایجاد مشکلات زیاد نتوانسته کشور را با بحران مواجه کند.

طباطبایی تصریح کرد:در سال ۹۹ با درایت مقام معظم رهبری با نامگذاری سه سیلابی (کلمه‌ای) شعار سال مشکلات اجرای تولید را شفاف معرفی و با بیان پشتیبانی‌ها و موانع زدایی‌ها به عنوان دو راهکار اجرایی تولید، نقشه راه را برای دست اندرکاران نظام گستراندند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قم  عنوان کرد:امید است مسئولین دستگاه‌های اجرایی به این نتیجه برسند که راه رونق تولید از پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها می‌گذرد و در هنگام مراجعه تولید کننده‌ها برای رفع مشکلات صرفا به قوانین اشاره نکرده و تا جایی که ممکن باشد قانون را به نفع تولید کننده واقعی تفسیر کنند و قوه قضاییه هم در این راه حامی مدیران با این نگرش باشند و یا اگر نیاز به تغییر قوانین باشد با قید فوریت با قوه مقننه نسبت به تغییر قانون اقدام کنند تا با رفع موانع و پشتیبانی لازم به کمک یکدیگر شاهد تولید و قطع وابستگی‌ها که هدف نهایی نظام است نائل شویم.

طباطبایی گفت:درسال ۹۹، استان قم نیز با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و با حضور مدیران اقتصادی و مرتبط در واحد‌های تولیدی و صنعتی به صورت هفتگی با هدف پشتیبانی و مانع زدایی موجب راه اندازی ۱۲۷ واحد تولیدی جدید و ۳۵ واحد راکد گردیده که ازنتایج حاصل آن کاهش نرخ بیکاری به ۸ درصد در پاییز سال گذشته بود و با ادامه این روند سال ۱۴۰۰ نیز همچون سال گذشته شاهد رونق تولید در استان باشیم.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار