از آغاز طرح نوروزی در ۲۵ اسفند تاکنون، تمامی تصادفات منجر به فوت در محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی به دلیل واژگونی خودرو بوده است.

سرهنگ توفیقی نیا جانشین پلیس راه خراسان جنوبی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت:علت عمده این تصادفات، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده و صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی بوده است.

او افزود: در یک هفته گذشته ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی منجر به واژگونی و خروج از جاده شده است.

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی به رانندگان توصیه کرد: تا جایی که ممکن است از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند و در صورت ضرورت، قوانین راهنمایی و رانندگی رارعایت کنند.

سرهنگ توفیقی نیا با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی علت اصلی تصادفات منجر به فوت است ادامه داد: از رانندگان می‌خواهیم قبل از حرکت، حتما استراحت کافی داشته باشند و هر دو ساعت رانندگی در جاده، ۱۵ دقیقه توقف و استراحت کنند.

او افزود: ۴ تخلف حادثه ساز سرعت و سبقت غیر مجاز، صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی و نبستن کمربند ایمنی، خط قرمز پلیس است و با رانندگان متخلف برابر قوانین راهنمایی و رانندگی برخورد می‌کنیم.

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی از سرنشینان خودرو هم خواست هر لحظه احساس کردند راننده دچار خستگی و خواب آلودگی شده، حتما به او تذکر دهند و از او بخواهند در کنار جاده توقف و استراحت کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.