مهم‌ترین حوادث یکم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز ‌یکشنبه یکم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف اولین محموله تریاک در زیر بار سنگ آهن

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: در اولین روز از سال نو، ماموران پلیس "نی‌ریز" در بازرسی از یک کامیون حامل بار سنگ آهن، ۳۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاقیان مواد مخدر، ماموران انتظامی پلیس "نی‌ریز" حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل بار سنگ آهن مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۶۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تاکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دستگیری قاتل کمتر از یک ساعت در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل مردی ۳۰ ساله در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی ۱۶ ساله با ضربات چاقو مردی ۳۰ ساله را به شدت مجروح و آن را به بیمارستان انتقال داده و سریعا متواری شده است.

فرمانده انتظامی اقلید گفت: ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند هویت قاتل را شناسایی و در کمتر از یک ساعت آن را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: قاتل علت و انگیزه قتل را اختلاف با مقتول عنوان کرد.

دستگیری سارق ادوات کشاورزی با ۲۱ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی رستم از دستگیری سارق ادوات کشاورزی با ۲۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدعبدالمحمد نازی دوک بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت ادوات کشاورزی در شهرستان "رستم"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت تلمبه آب، تسمه، انژکتور و لوله اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

نجات کوهنورد جوان از ارتفاعات دراک

مرد جوانی که درارتفاعات کوه دراک دچار مصدومیت شده بود، با تلاش گروه امداد و نجات کوهستان آتش نشانی نجات یافت.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه ظهر امروز در پی اطلاع رسانی یک شهروند به سامانه۱۲۵ مبنی مصدومیت همراه خود بر اثر سقوط از ارتفاع ۴متری در کوهستان دراک، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز نیرو‌های نجات کوهستان ایستگاه ۲۲ آتش نشانی را به محل اعلام شده اعزام کرد.

آتش نشانان پس از عبور از مسیر سخت کوهستانی با جوان ۱۸ساله‌ای روبرو شدند که به علت آسیب دیدگی پا قادر به حرکت نبود.

آتش نشانان با بکارگیری تجهیزات مخصوص، فرد مصدوم را با احتیاط کامل پس از ۲ساعت کوهپیمایی به دامنه کوه منتقل کرده و وی را برای اقدامات بعدی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.

نکات کلیدی برای پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با تحلیل سرقت‌های منزل و روش کار سارقان برای افزایش ضریب ایمنی منازل، نکات کلیدی و کاربردی را برای پیشگیری به شهروندان توصیه کرد.

سرهنگ مراد صارمی در خصوص نکاتی که می‌توان با رعایت آن‌ها ضریب امنیتی منازل را ارتقاء داد مهمترین نکات و توصیه‌های کاربردی رابشرح ذیل عنوان کرد.

-تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید.
-برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، کلیه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.
-درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید.
-هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکرده و کلیه درب‌های داخلی ساختمان اعم از پشت بام، هال، اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت و. را قفل کنید.
-در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درب‌های ورودی را تعویض کنید.
-کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.
-از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.
-همواره دقت کنید تا کلید خود را بر روی قفل درب جای نگذارید.
-برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب همسطح کنید و در صورت عدم امکان لوله‌های فلزی به دور آن جوش دهید.
-برای امنیت محل خود در شب، از شبگرد‌ها و نگهبانان محلی و مورد تأیید نیروی انتظامی استفاده کنید.
-از قرار دادن چهار پایه، نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری کنید.
-حتی الامکان درب‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنید.
-از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.
-در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن به صورت یک جا خودداری کرده و حتی الامکان از گاو صندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.
-نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکنید.
-از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید.
-چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.
-در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند.
-از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید.
-علائمی که نشان می‌دهد به مسافرت رفته‌اید را از بین ببرید و از همسایه خود بخواهید که اتومبیل خود را گاهی مقابل راه ورودی منزل شما پارک کند.
-نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ اطلاع دهید.
-از باز کردن درب به روی افراد ناشناس مخصوصاً به هنگام شب خودداری کرده و آن را نیز به فرزندان خود یادآوری کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار