دبیرکل ناتو در اظهاراتی مدعی شد رئیس جمهور روسیه مسئول تلاش برای کشتار سربازان ناتو در افغانستان به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دبیرکل ناتو در سخنانی مدعی شد رئیس جمهور روسیه مسئول تلاش‌های انجام شده برای به قتل رساندن سربازان ناتو در افغانستان است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سخنانی مدعی شد: رویس جمهور پوتین مسئول تمامی اقداماتی است که مسکو مرتکب می‌شود و از جکله آن می‌توان به تلاش برای کشتن سربازان ناتو در افغانستان اشاره کرد.

دبیرکل ناتو در ادامه ادعا‌های خود تصریح کرد: رابطه میان روسیه و ناتو به سبب نقض قوانین بین المللی از سوی روسیه و نیزمداخله این کشور در امور کشور‌های ناتو پیچیده شده است.

ینس استولتنبرگ همچنین به بحنران افغانستان اشاره کرد و مدعی شد: طالبان باید خشونت را متوقف کرده و راه حل سیاسی تنها راه برای بحران افغانستان به شمار می‌رود.

چند روز پیش ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان ناتو در سخنانی اعلام کرده بود که وزرای خارجه این پیمان هفته آینده در مورد خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان یا ادامه حضور این نیرو‌ها پس از ماه مه تصمیم خواهند گرفت.

وی در یک نشست خبری گفته بود که خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان یکی از موضوعات عمده نشست هفته آینده وزرای خارجه ناتو است.

استولتنبرگ اهمچنین گفته بود که در مورد خروج نیرو‌های بین المللی مطابق ضرب الاجل توافق دوحه، پس از ارزیابی، نظارت و مشورت، تصمیم اتخاذ خواهد شد.

وی تاکید کرده بود که ناتو به تعهدات خود در خصوص آموزش و مشورت دهی به نیرو‌های امنیتی افغانستان و تمویل این نیرو‌ها پایبند می‌ماند.

بر اساس توافقنامه صلح طالبان و آمریکا قرار است حضور نیرو‌های خارجی در افغانستان در ماه مه ۲۰۲۱ به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار