مردم استان مرکزی سال گذشته حدود ۳ میلیارد تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، صفریان، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: مردم استان پارسال، ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی، طلا و برخی تجهیزات لازم در بازسازی عتبات عالیات مشارکت کردند.

صفریان افزود: شهرستان‌های اراک، محلات، زرندیه و خمین بیشترین کمک نقدی و غیرنقدی را برای بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته داشتند.

او ادامه داد: طرح ستون‌های ایوان‌های شرقی و غربی حرمین عسگریین (ع) که از سوی ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی درحال اجراست، هم اکنون دارای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و تا کنون یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این طرح هزینه شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: علاوه بر این کمک‌های نقدی، یک خیر اراکی یک قطعه زمین به مساحت هشت هزار متر مربع و به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال با کاربری کشاورزی در کمربندی شمالی اراک به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اهدا کرد که برای استقرار موکب‌ها و انبار تجهیزات در نظر گرفته شده است.

صفریان با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در مقابله با گسترش ویروس کرونا نیز اقدامات موثری انجام داد افزود: چندین کارگاه تولید ماسک و دستکش با مدیریت موکب‌ها در استان فعال و بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در قالب رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان این استان توزیع شد.

او اضافه کرد: یکی از موکب‌های استان مرکزی اکنون در منطقه سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر شده و به هموطنان زلزله زده این منطقه خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.