مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان استان انجام شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جهانپور معماریان مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان استان گفت: بانک کشاورزی از محل منابع داخلی خود مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی استان تزریق می‌کند.

او با بیان اینکه این تسهیلات با نرخی کمتر از نرخ اعلام شده شورای عالی پول و به منظور حمایت از بخش کشاورزی استان تصویب و به حساب کشاورزان واریز خواهد شد، افزود: نرخ سود تسهیلات ۱۵ درصد بوده که ۳ درصد کمتر از نرخ تصویب شده شورای پول است.

معماریان با بیان اینکه اعطای این تسهیلات فرصت مناسبی برای حمایت و تقویت بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: نحوه باز پرداخت این تسهیلات ۶ ساله بوده که یک سال اول آن به صورت مشارکت و ۵ سال دیگر به صورت پرداخت اقساط خواهد بود.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: تسهیلات مذکور در زیربخش‌های گلخانه، ساخت سیلوی ذخیره سازی غلات، ساخت کارخانه بسته بندی فرآورده‌های سبزی و صیفی، بهره برداری از کارخانه ساخت رب گوجه فرنگی، بسته بندی فرآورده خرما، عمل آوری بسته بندی ماهی و میگو، احداث دامپروری و ساخت کارخانه خوراک دام و در جهت تقویت و حمایت بخش کشاورزی استان در اختیار کشاورزان و تولید کنندگان استفاده می‌شود.

معماریان بیان کرد: تاکنون بانک کشاورزی از محل بند الف ماده ۵۲ قانون الحاقی نیز مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای طرح‌های گلخانه ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و کشاورزی مصوب کرده که ۵۲۵ میلیارد ریال آن تا کنون به حساب کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.