گزارش ها حاکی از آن است که توئیتر با الزامات قانون ترکیه موافقت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بنا به اعلام توئیتر، این شبکه اجتماعی یک نهاد حقوقی در ترکیه ایجاد می‌کند تا بتواند به فعالیت خود در این کشور بسته به قوانین تصویب شده جدید ادامه دهد.

شرکت توئیتر به تازگی اعلام کرد، در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک شخصیت حقوقی در ترکیه است تا بر اساس قانون جنجالی اینترنت این کشور که از سال گذشته اجرا شده، بتواند فعالیت خود را در آنجا ادامه دهد. طبق این قانون، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی که بیش از یک میلیون کاربر دارند باید داده‌های کاربران ترک را در کشور ذخیره کنند.

این شرکت‌ها همچنین ملزم به تعیین یک نماینده رسمی در ترکیه هستند که باید ظرف ۴۸ ساعت به درخواست‌های حذف محتوای نقض حریم خصوصی پاسخ دهد. در صورت امتناع شرکت‌ها از رعایت این موارد، ممکن است با جریمه، ممنوعیت تبلیغات و در نهایت کاهش پهنای باند روبرو شوند که می‌تواند در نهایت سیستم عامل‌ها را غیرقابل استفاده کند.

توییتر تسلیم قوانین و حقوق ترکیه شد

شفاف سازی توئیتر نسبت به درخواست دولت ها 

توئیتر در بیانیه خود گفت: "ما همچنان به حفاظت از صدا و داده‌های افرادی که از توئیتر استفاده می‌کنند متعهد هستیم. ما در مورد نحوه رسیدگی به درخواست‌های دولت و نیروی انتظامی شفاف خواهیم بود."

مقامات ترکیه به دلیل عدم تعیین نماینده رسمی در سال ۲۰۲۰، توییتر، فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک را هر کدام ۴۰ میلیون لیره (حدود ۵.۱ میلیون دلار) جریمه کردند. فیس بوک، تیک تاک و یوتیوب از آن زمان شخصیت‌های حقوقی مورد نیاز را در ترکیه مستقر کرده‌اند. توئیتر در اوایل سال جاری طبق قانون جدید، شامل ممنوعیت تبلیغات در ترکیه شد.

دولت ترکیه می‌گوید که طبق قانون اینترنت، حمایت از حقوق کاربران رسانه‌های اجتماعی در این کشور و مبارزه با اقدامات مجرمانه آنلاین ضروری است، اما سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند که این قانون، سانسوری است که دسترسی به اطلاعات را به خطر می‌اندازد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
وقتی کوتاه نیایی
بقیه کوتاه میایند .مخصوصا اروپا یی و امریکایی
آخرین اخبار