واکسن کرونا سایه‌ای از امنیت جانی بر سر گروه‌های خاص خوزستانی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تداوم عملیات واکسیناسیون کرونا در خوزستان گفت: تاکنون ۱۰ هزار دوز واکسن به گروهای هدف تزریق شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تزریق ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا به کادر درمانی، سالمندان مستقر در خانه سالمندان، بیماران خاص و جانبازان خوزستان گفت: عملیات واکسیناسیون کرونا براساس اولویت بندی دانشگاه علوم پزشکی همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه واکسیناسیون کادر درمانی، بیماران خاص، سالمندان و جانبازان در خوزستان از نیمه دوم بهمن پارسال آغاز شده است، افزود: امیدواریم با تامین واکسن موردنیاز، بتوانیم همه گروه‌ها و شهروندان را برابر کرونا ویروس واکسینه کنیم.

علوی با اشاره به اینکه تاکنون ۹ هزار و ۱۰۰ مورد تست کرونا در راه‌آهن اهواز انجام شده که ۳۴ مورد مثبت شناسایی شده است، اظهار داشت: در ۷۲ ساعت گذشته یک هزار و ۷۸۶ مورد تست کرونا در راه آهن اهواز انجام شد که همگی منفی بودند، ضمن اینکه منحنی موارد بستری و بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان نسبت به روز‌های گذشته نزولی بوده و انتظار داریم مردم توجه بیشتری نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره تغییر نکردن آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در خوزستان ادامه داد: بیمارانی که اکنون بدحال هستند ۲، سه هفته پیش به بیماری مبتلا شده که اکنون کارشان به آی سی یو کشیده شده است.

دید و بازدید‌ها نوروزی فرصتی برای جولان کرونا

او با اشاره به اینکه احتمال دارد در چند روز آینده به خاطر دورهمی شب عید، دید و بازدید‌ها و مسافرت رفتن، مجدد موارد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان بالا برود، بیان داشت: رابطه مستقیمی بین رعایت کردن شیوه نامه‌های بهداشتی و کاهش موارد بیماری وجود دارد، به این معنی که هر موقع اصول بهداشتی رعایت شوند به دنبال آن شاهد کاهش موارد بیماری خواهیم بود.

علوی با بیان اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی با محوریت تشدید بیماریابی، در خوزستان با شدت بیشتری در حال انجام است تصریح کرد: ۱۴ هزار بسیجی در قالب این طرح در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند تا پیک بیماری مهار شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.