وزیر زراعت افغانستان اظهار داشت که افغانستان طی سه تا چهار سال‌ آینده در بخش‌های تولید گندم، برنج و گوشت مرغ به خودکفایی خواهد رسید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، انوارالحق‌ احدی، وزیر زراعت افغانستان اظهار داشت که افغانستان طی سه تا چهار سال‌ آینده در بخش‌های تولید گندم، برنج و گوشت مرغ به خودکفایی خواهد رسید.

احدی گفت: سال ۱۳۹۹ خورشیدی، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از فعالیت‌های اقتصادی در کشور متوقف شد، اما فعالیت‌ها در بخش زراعت همچنان گسترده تر شد.

وی افزود: وزارت زراعت در سال گذشته‌ خورشیدی توانست بیش از ۱۲ هزار ساختمان برای نگهداری کچالو، پیاز، میوه‌جات تازه در سراسر کشور اعمار کند.

احدی بیان داشت که سال جاری به‌دلیل کاهش بارندگی‌ها، سالی با احتمال خشکسالی پیشبینی شده، اما وزارت زراعت برای مقابله با پیامدهای منفی احتمالی این وضعیت، پیشنهادهای مشخصی به حکومت ارائه می‌‌‌کند.

وی گفت: «سال ۱۳۹۹ تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت و در سال ۱۴۰۰ نیز خشکسالی پیشبینی شده است. باران‌های موجود از شدت خشک‌سالی می‌کاهد، ولی با وجود آن نیز وزارت زراعت برنامه‌های خود را دارد. در ارتباط خشکسالی، وزارت زراعت پیشنهادهای خود را تهیه کرده و به زودی در بخش تامین غله‌جات و علوفه به حکومت ارائه می‌کند.»

وزیر زراعت افغانستان همچنین تاکید کرد که در سال جاری خورشیدی میزان توزیع تخم‌های اصلاح شده‌ به ۱۷ هزار متریک تُن افزایش خواهد یافت و حدود هشتاد هزار هکتار زمین جدید تحت پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: «ان‌شاءالله در سه-چهار سال آینده، ما در قسمت تولید گندم، برنج، لبنیات و مرغ داری خود را به خودکفایی خواهیم رساند. باغداری را خوب توسعه خواهیم داد، زراعت افغانستان را به شکل تجاری عیار خواهیم ساخت، معقولیت اقتصادی کشت را بیشتر خواهیم کرد، صادرات محصولات زراعتی را به قدر قابل ملاحظه زیاد خواهیم ساخت.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار