سردار مظاهری گفت:در سال گذشته ۸۶ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری سطح استان به مصالحه انجامیده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سردار علیرضا مظاهری، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ هزار و ۵۸۷ پرونده قضائی در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان منجر به مصالحه شده، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری در جهت رفع آن را دستور کار مراکز مشاوره بر شمرد.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به اینکه آگاهی دادن به خانواده‌ها راز بقای تحکیم بنیان خانواده است، افزود: اگر چه خانواده یک نهاد کوچک اجتماعی است و از یک زن و مرد حادث شده است، ولی شرط بقای آن ایمان و معنویت گرایی اعضای خانواده و وجود عشق و محبت در آن است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود : رسالت وجودی مشاوران در مراکز مشاوره و واحد‌های مددکاری اجتماعی کلانتری ها، آگاهسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.


او با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ هزار و ۳۰۹ پرونده به دوایر مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است، گفت : از این تعداد، ۴ هزار و ۵۷۸ پرونده معادل ۸۶ درصد به مصالحه انجامیده است.

او  همچنین با اشاره به اینکه در طول این مدت تعداد ۶ هزار و ۷۳۲ پرونده در حوزه مشاوره خانوادگی مورد رسیدگی قرار گرفته، افزود: در این راستا ۱۷۵ مورد مشاوره انتظامی توسط کارشناسان این حوزه به مراجعان ارائه شده است.

او همچنین یاد آور شد: پرونده‌های زوجین دارای اختلاف و در شرف طلاق نیز علاوه بر ارجاع به کلانتری‌ها به صورت جداگانه به مرکز مشاوره استان نیز ارجاع داده می‌شود.

سردار مظاهری همچنین ابراز امیدواری کرد که با توسعه و تقویت این واحد اجتماعی در کلانتری‌های سطح استان و شناسایی و بکارگیری کارشناسان مجرب و مرتبط با این حوزه می‌توان شاهد روند کاهش آسیب ها، معظلات و مشکلات خانواده‌ها در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.