نوذری با بیان اینکه کلید گشایش تمام قفل‌های اقتصاد کشور تولید است گفت: همه مسئولان ایلام باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛محمدنوذری استاندار ایلام  در نشست فوق العاده ستاد کرونای استان سه شنبه ۳ فروردین با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت، آرامش و سلامتی برای مردم با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری و نامگذاری هوشمندانه شعار سال"تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که با آن روبرو هستیم تولید است، گفت: محور و اساس کار توجه به توانمندی‌های داخلی و استفاده از کالا‌های داخلی است.

او افزود: توجه به تولیدات داخلی و بهره گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش موثری در توسعه کشور داشته باشد.

ورود مسافر نوروزی به استان ممنوع است

محمد نوذری با بیان اینکه ورود مسافر نوروزی به استان ممنوع است گفت: ورود پلاک‌های غیر بومی به دهلران و خروج پلاک‌های بومی از این شهرستان ممنوع می‌باشد.

او ادامه داد: همه فرمانداران با همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی مردم نسبت به برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه به منظور مدیریت و نظارت بر روند کرونا را انجام دهند.

استاندار ایلام از فرمانداران استان خواست کلیه مسیر‌های منتهی به خوزستان باید مدیریت شود.

محمد نوذری با بیان اینکه تجمعات خانوادگی در منازل یک آسیب است، از صدا و سیما، فعالین رسانه‌ای و افراد موثر در شبکه‌های اجتماعی خواست که نسبت به فرهنگ سازی و تولید محتوا به منظور تاثیر در روند کنترل بیماری همکاری و اقدام نمایند.

او بیان کرد: اگر چه در سال گذشته شرایط سختی را طی کردیم، اما با تلاش و برنامه ریزی توانستیم وضعیت را تثبیت کنیم.

نوذری  ادامه داد: متاسفانه در چند روز گذشته روند افزایشی را هم در آمار مثبتی‌ها و هم در آمار بستری‌ها شاهد بودیم که این مهم نیازمند برنامه ریزی و کار عملیاتی است.

روند افزایشی مبتلایان به کرونا در شهرستان های جنوبی ایلام

استاندار ایلام با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم روند افزایشی تعداد بستری‌ها را کنترل و وضعیت را تثبیت کنیم، گفت:، ولی امروز مجددا در شهرستان‌های جنوبی بالاخص در آبدانان روند افزایشی را شاهد هستیم که نیازمند توجه بیشتر در اعمال محدودیت ها، بستن آرامستان‌ها و جلوگیری از شکل گیری تجمعات و مراسمات است.

او گفت: در شهرستان آبدانان به واسطه نزدیکی به خوزستان و عدم رعایت پروتکل ها، ساده انگاری مردم و افزایش دید و بازدید‌ها در روز‌های اخیر شاهد افزایش تعداد بستری‌ها باشیم.

محمد نوذری با تشکر از مردم و همه دستگاه‌ها در اجرای دستورالعمل‌ها و ممانعت از چادر زنی، حضور در بقاع متبرکه و مناطق گردشگری
افزود : انتطار از مردم خوب استان این است که در مدیریت کرونا مثل سال گذشته همکاری لازم را داشته باشند تا در پایان تعطیلات شاهد افزایش مبتلایان و بستری‌ها نباشیم.

او در پایان با اشاره به اینکه طبق پیگیری‌های به عمل آمده مرز مهران بسته است، بیان کرد : با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی دبیر کارگروه کرونای استان است، لذا مدیریت درمان، انجام تست‌ها و.. با هماهنگی دانشگاه انجام گیرد و سایر اعضا کارگروه با این نهاد همکاری لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است در این نشست طبق برنامه ریزی انجام شده گزارشی از روندبیماری کرونا و اجرای دستور العمل‌ها از بازدید‌های دیروز توسط مهندس کرمی از شهرستان‌های جنوبی، بسطامی از شهرستان‌های شمالی و رستمزاد از شرایط حاکم بر بازار ارائه و فرمانداران دهلران، آبدانان، ایوان و چرداول نیز بصورت ویدئو کنفرانس گزارشی از اقدامات انجام شده و وضعیت کرونای شهرستان ارائه نمودند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.