معاون وزیر و رییس سازمان راهداری تأکید کرد؛

ضرورت نوسازی ناوگان جاده‌ای با استفاده از توان داخلی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای با استفاده از ظرفیت و توان داخلی در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داریوش امانی، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به همدان و در نشست معاونان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به استفاده از توان ظرفیت داخلی در حوزه راهداری اظهار داشت: در بحث تجهیزات راهداری و به ویژه سیستم‌های هوشمند تمام نگاه ما به شرکت‌های دانش بنیان داخلی است.

او  با بیان اینکه در حال حاضر ناوگان کامیونی کشور متوسط سن بالایی دارد و باید در برنامه‌ای چند ساله نوسازی شود، افزود: نوسازی ماشین آلات از محل تولیدات داخل در اولویت کاری است.

امانی ادامه داد: برای سال جدید بحث قرارداد نوسازی ناوگان مسافربری را نیز در دستور کار قرار داده ایم که این اتفاق پیش از این تنها در بخش بار بوده است.

رییس سازمان راهداری یادآور شد: در بحث نوسازی مینی بوس و اتوبوس نیز ما آمادگی این را داریم که با شرکت‌های داخلی قرارداد نوسازی را ببندیم و در سال ۱۴۰۰ این طرح را آغاز کنیم.

امانی در ادامه بر افزایش بهره وری نیرو‌های استانی تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن باید جزو اولویت‌های استان‌ها بود و انتظار این است که در بحث بهره وری، اقدامات خلاقانه که که موجب بازدهی سرمایه زیاد می‌شود، سرلوحه کار‌ها قرار گیرد.

او بر استفاده بجا و مناسب اعتبارات تأکید و تصریح کرد: راهداری باید محل عبور و مرور باشد و از همه ظرفیت‌های استان نهایت استفاده را کرد.

اتمام پروزه‌های اولویت دار تا پایان دولت

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درادامه این سفر ضمن بازدید از محور‌های ارتباطی این استان با تأکید بر اینکه پروژه‌هایی که اولویت دارند باید تا پایان دولت انجام شود، ابراز داشت: شناسایی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه خیز از جمله اقدامات اولویت دار بوده که مورد تأکید است.

داریوش امانی افزود: در استان همدان نیز نیوجرسی، تعریض و روشنایی گردنه اسدآباد از جمله این طرح هاست که تا پایان خردادماه به پایان می‌رسد.

او ادامه داد: کمربندی جدید اسدآباد نیز از طرح‌های در دستور کار تا پایان خرداد است که برای این طرح‌ها در مجموع ۵۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: زیرگذر شهید زارعی واقع در سه راهی بهار هم از دیگر طرح هاست که مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده و قرار است این طرح نیز تا پایان خرداد به بهره برداری برسد.

این مسئول، درزگیری، لکه گیری و روکش آسفالت جاده‌های استان را هم از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و ابراز داشت: نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفات راه‌های استان همدان در سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

امانی تأکید کرد: تفاهم نامه‌ای با استانداری همدان منعقد شده که در آن مقرر شده است که طرح‌های راهداری استان با ۶۰ درصد اعتبارات ملی و ۴۰ درصد اعتبارات استانی اجرایی شود.

انتهای پیام/د 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.