فوت ۳ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی

۲۷۲ نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۸۱ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری شدند.

دکتر جواد آقازاده ‏رئیس ‏دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از شناسایی ۲۷۲ بیمار مبتلای جدید به ‏کرونا ‏در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۱ نفر در مراکز درمانی استان ‏بستری شدند، و بیشترین آمار بستری مربوط به شهرستان های ارومیه و خوی می‌باشد.

او تعداد بیماران کرونایی بستری شده در کل استان را ۴۸۱ نفر اعلام کرد و افزود: از کل ‏بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی، ۲۲۷ نفر ‏مبتلای ‏قطعی و ۲۵۴ نفر مشکوک بودند‎.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق ‏آخرین ‏آمار، ۱۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری شده اند و، ۳۲ ‏نفر نیز تحت ونتیلاتور قرار دارند‎.

آقازاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ فوتی در شهرستان های ارومیه و بوکان در اثر بیماری کرونا جان خود را از ‏دست داده و تعداد کل ‏فوت شدگان بر اثر بیماری کووید-۱۹ در ‏آذربایجان غربی به سه هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است. ‏

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: ‏در شبانه روز گذشته از ۱ هزار و ۱۳۶ نفر آزمایش کرونا دریافت شده است که در ۲۷۲ نفر ‏از این تعداد نتیجه مثبت بوده است‎.

او تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌های نوروزی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می‌تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.