در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هوا گرم تر می شود/ احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها

یک کارشناس هواشناسی گفت: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب (سه شنبه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب آغاز می شود، گفت: بارش به صورت باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات برف و در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان شدت دارد.

وی افزود: روز چهارشنبه فعالیت سامانه در نوار غربی تشدید و به تدریج گستره آن دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را فرا می گیرد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بعد از ظهر در شمال شرق ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد در این روز با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر در استان های گیلان مازندران نیز بارش باران انتظار می رود.

ضیائیان بیان کرد: شدت بارش در جنوب استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان است.

او با بیان اینکه روز پنج شنبه فعالیت سامانه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر کاهش می یابد، افزود: در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز ،قزوین، البرز و تهران و سمنان غرب و جنوب غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه در مناطقی از مرکز شرق و شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد، گفت: روز جمعه در شمال شرق سواحل دریای خزر ارتفاعات البرز شرقی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از روز جمعه تا روز دوشنبه با گذر از امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور در شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

او توضیح داد: در روز یکشنبه کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما در شمال غرب و سواحل دریای خزر و روز دوشنبه کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما و در شمال شرق ۵ تا ۸ درجه دما در دامنه‌های جنوبی البرز رخ می دهد.

او تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه این افزایش دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: با افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف واحتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و همچنین احتمال سقوط بهمن در امتداد رشته کوه البرز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از روز چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در این روزها بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس و روزهای سوم تا یکشنبه هفته بعد دریای خزر مواج است.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد شدید یا رگبار باران احتمال رعد و برق وجود دارد و بیشترین دمای تهران ۲۵ و کمترین آن ۱۶ درجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار