دولت آمریکا در پاسخ به تشدید فشارها، تصاویری از دو بازداشتگاه مرزی مهاجران در ایالت تگزاس را منتشر کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت آمریکا تصاویر و ویدئو‌هایی از محل نگهداری کودکان مهاجر در مرز مکزیک منتشر کرد.

در بحبوحه بحران مهاجران در آمریکا، دولت جو بایدن روز سه شنبه تصاویری از دو مرکز نگهداری کودکان در تگزاس منتشر کرد. گمرک و گشت مرزی آمریکا دو فیلم و ۴۴ تصویر از دو مرکز نگهداری کودکان واقع در شهر‌های ال پاسو و دونا را در جهت شفاف سازی و نیز پاسخگویی عمومی منتشر کرد.

دولت آمریکا در میان تشدید فشار‌ها برای دسترسی رسانه‌ها به مراکز مرزی مهاجران، اقدام به انتشار این تصاویر کرد. تصاویری که واقعیت موجود در بازداشتگاه‌های مرزی مهاجران در آن به درستی نمایش داده نشد.

روز گذشته نماینده دموکرات تگزاس تصاویری از داخل بازداشتگاه‌های مهاجران در مرز جنوبی آمریکا منتشر کرد که از وضعیت اسفبار آن‌ها حکایت دارد. بر اساس گفته این قانونگذار آمریکایی، هریک از بخش‌های این بازداشتگاه ظرفیت ۲۶۰ نفر را دارد که از روز یکشنبه بیش از ۴۰۰ کودک بدون همراه در آن نگهداری می‌شوند.

مقامات گمرک و حفاظت از مرز‌های ایالات متحده (CBP) اخیراً با هجوم گسترده مهاجران، عمدتاً از آمریکای مرکزی روبرو شده اند، که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی از مرز‌های جنوبی آمریکا عبور کنند. طبق داده‌های CBP، از اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ ماهانه بیش از ۷۰ هزار مهاجر در مرز ایالات متحده و مکزیک دستگیر می‌شوند.

پس از صدور مجوز ورود کودکان مهاجر به آمریکا از سوی بایدن، گفته می‌شود که اکنون نزدیک به ۳۲۰۰ نوجوان در مراکز مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر اقدامات رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف قبولی سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار