قطع مکرر برق و گاز در یک سال گذشته، ۱۰ میلیارد تومان به تولیدات بزرگترین کارخانه کاشی و سرامیک خراسان جنوبی خسارت زده است.

فلاحی مدیرعامل کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد بیرجند امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تأمین زیرساخت‌های پایدار برق، گاز و آب یکی از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان در خراسان جنوبی است که در مقاطعی از سال تولید و صادرات را مختل می‌کند.

او با گلایه از کم توجهی مسئولان استانی به تقویت زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی این سؤال را مطرح کرد که چرا در استان‌های برخورداری همچون یزد و اصفهان، خطوط گاز و برق شهرک‌های صنعتی باید مستقل باشد، اما در استان پهناور و کم برخورداری همچون خراسان جنوبی، منِ تولید کننده باید در به در دنبال تأمین زمین و آب و برق و گاز باشم.

نگذاریم چراغ تولید خاموش شود

این تولید کننده و صادر کننده موفق کشوری در ادامه به گرفتاری‌های تولید و کمبود نقدینگی واحد‌های صنعتی خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در شهرک صنعتی بیرجند، چراغ بیشتر کارخانه‌ها خاموش است و تولیدکنندگان زیر بار موانع داخلی نتوانسته اند دوام بیاورند.


بیشتر بخوانید


او افزود: با مشقت‌های فراوان، خطوط کاشی و سرامیک را در خراسان جنوبی افزایش داده و برای ۲ هزار نفر در صنعت کاشی و سرامیک شغل ایجاد کرده ام؛ امیدوارم بعد از من هم چراغ کارخانه خاموش نشود.

بی ثباتی مدیریتی، آفت تولید و اشتغال

فلاحی مدیرعامل بزرگترین کارخانه کاشی و سرامیک خراسان جنوبی با گلایه از بی ثباتی مدیریت‌ها در استان گفت: مدیران جدید حداقل باید ۴ سال در استان بمانند تا با شناخت دقیق از ظرفیت‌ها و مشکلات تولید، تصمیمات درستی بگیرند.

او افزود: سرنوشت تولید و صنعت استان را باید به دست مدیرانی سپرد که کار کشته و دارای دیدی کلان باشند و قوانین را اگر نقض نکنند، قانون گذاری جدید هم نکنند!

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
ای کاش مسئولان هر از گاهی سری به شهرک صنعتی بیرجند بزنند... 6 ماهه که حقوق کارگران رو ندادن و تولید هم خیلی کم شده