هواشناسی بوشهر اعلام کرد: از پنجشنبه تا شنبه، خلیج فارس در برخی از ساعات مواج خواهد بود و ضمن افزایش دمای هوا، احتمال ایجاد گردوخاک هم وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز به تدریج بر سرعت وزش جریان‌های جنوبی بر روی دریا و در سواحل استان افزوده می‌شود و با تداوم وزش آن از پنجشنبه تا شنبه، خلیج فارس در این مدت در برخی از ساعات به تناوب مواج خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین در این مدت با وزش جریان‌های جنوبی ضمن افزایش دمای هوا، احتمال ایجاد گردوخاک وجود دارد.

او با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی و دریایی استان تا ۲۴ ساعت آینده، آسمان را صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک و گاهی افزایش ابر پیش بینی و اعلام کرد: فردا در برخی مناطق شمالی استان احتمال بارش خفیف باران وجود دارد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی جهت وزش باد را جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: سرعت وزش باد به تدریج بر روی دریا و در نواحی شمالی و مرکزی استان به ۱۰ تا ۴۲ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

انصاری گفت: ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود که به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و گاهی بیش از ۲ متر خواهد شد.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان، بندر امام حسن و خورموج با ۱۵ درجه و دیر با ۳۷ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۰۶ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۴۲، جزر دوم ساعت ۰۹:۲۴ و مد دوم ساعت ۱۷:۴۲ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.