طباطبایی گفت: افزون‌بر هفت هزار تست کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون از افراد ایرانی و غیر ایرانی در پایانه مرزی میرجاوه گرفته که منجر به شناسایی ۳۶ مورد مبتلا شد.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: تمامی افرادی که بعد از همه گیری کرونا از مرز رسمی میرجاه وارد کشور شدند تحت نظارت و مراقبت قرار گرفتند.

او  ادامه داد: از ابتدای همه گیری کرونا علاوه بر نظارت بر گذرگاه‌های رسمی مرزی، از ظرفیت گسترده نظام شبکه بهداشت برای رصد ترددهای غیر رسمی و مسیرهای قاچاق سوخت و انسان هم استفاده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده افراد مثبت غیر ایرانی در مرز میرجاوه به کشور مبدا عودت داده شده و افراد مثبت ایرانی هم علاوه‌بر دریافت خدمات درمانی، تحت آموزش و نظارت در زمینه جداسازی قرار گرفتند.

او  بیان کرد: علاوه‌بر مشارکت داوطلبان هلال احمر در انجام تست‌های تشخیصی، تامین امکانات قرنطینه و جداسازی در پایانه‌ها و گذرگاه‌های رسمی هم می‌تواند یکی دیگر از محورهای مشارکت این جمعیت با دانشگاه های علوم پزشکی استان باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار