امام جمعه یزد:

فرزندآوری، راه نجات کشور

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: جمعیت کشور ما در حال پیر شدن است و پیری جمعیت کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت دور می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ملت ایران، ملتی صبور، مقاوم و با بصیرت هستند، اظهار داشت: امیدواریم ملت ما همانطور که در سال گذشته تلاش و مواسات داشتند و در کنار هم سختی‌ها را تحمل کردند و توطئه‌های دشمن را خنثی و انقلاب و ولایت را یاری کردند، درسال جدید نیز به نحو مطلوب‌تری این مسیر را ادامه دهند.

او  با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» عنوان کرد: دولت و بخش خصوصی باید در ادامه جهش تولید سال گذشته، موانع را در سال جاری از مسیر تولید بردارند و دوباره حرکت‌های بزرگی را طراحی کنند، زیرا تولید با برنامه، کارساز است و می‌تواند استعداد‌ها را شکوفا کند.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه باید دفینه‌های عقلی که خداوند متعال به ما داده را بیرون بیاوریم و در مسیر تولید و رفع موانع آن قدم برداریم، بیان کرد: اگر تولید در همه زمینه‌ها ادامه پیدا کند، مطمئن باشید توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن راه به جایی نمی‌برد، اما در کنار تولید باید دشمن شناسی، صبر و مقاومت نیز مدنظر همگان باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به پیر شدن جمعیت که می‌تواند برای کشور یک فاجعه باشد، اظهار داشت: فرزندآوری در راستای حفظ جمعیت کشور از دیگر راه‌های نجات کشور است.

او عنوان کرد: اگر جمعیت کشور کم شود، چند سال دیگر صیانت از کشور دشوار می‌شود و دشمنان به راحتی بر ما مسلط می‌شوند و کم شدن جمعیت شیعه به معنای کم شدن سربازان امام زمان (عج) و کم شدن دوستداران اهل بیت (ع) است.

آیت الله ناصری، عنوان کرد: خداوند روزی بندگان خود را تضمین کرده پس باید با توکل به خدا و بدون ترس از تامین رزق و روزی، فرزندآوری کرد.

او، همچنین بر ضرورت از بین بردن موانع ازدواج و ترویج ازدواج آسان درجامعه تاکید کرد و گفت: دولت نیز باید در این زمینه برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
آوردن فرزند بدون پشتوانه دولت به چه درد میخوره بچه هایی که الان هستند همه بیکارو بی انگیزه و ....و هیچ حمایتی از دولت نمی شوند اکثر جوانهای مجرد سن ازدواجشون گذشته بخاطر مشکلات مالی و تورم درکشو رحتی نمیتونن از عهده هزینه های خودشون بر بیان بهتر نیست بجای افزایش جمعیت بی حاصل بداد همین بچه هایی که هستند برسیم و آینده زندگی اونها رو درست کنیم