راه‌اندازی شناسه ملی سند در لرستان

مدیر کل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری لرستان گفت: شناسه ملی سند (شمس) به منظور افزایش امنیت و سرعت در ثبت مکاتبات و اسناد دولتی در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،کامبیز پورسیف،مدیر کل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری لرستان افزود: در راستای اجرای بخشنامه شماره ۱۷۳۹۸۳۶ مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، شناسه ملی سند در استان راه اندازی شد.

او اظهار کرد: این شناسه متشکل از اقلام اطلاعاتی منحصر (QR code) است که می‌توان آن را با اسکنر‌های (پوینده) مربوطه یا به وسیله دوربین تلفن همراه شخصی بازخوانی نمود.

او افزود: هدف از تعیین و درج شناسه شمس در مکاتبات و اسناد دولتی افزایش امنیت، سرعت و سهولت در ثبت مکانیزه مکاتبات، ایجاد شناسه یکتا و قابل پیگیری است که در الگوی پیش نویس‌های مکاتبات تمامی دفاتر استانداری درج شده است.

پورسیف تصریح کرد: شناسه ملی سند حداکثر شامل ۲۰ کاراکتر می‌باشد که ترکیبی از شماره نامه، تاریخ و ساعت ثبت و صدور، شناسه یکتای عمومی (GUID)، کد ملی امضا کننده، نشانی پست الکترونیک سازمان و شناسه ملی سازمان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.