وزیران راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نخستین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۰ گزارشی از سفر‌های نوروزی ارائه کردند.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۰ امروز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه وزیران راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارشی از سفر‌های نوروزی ارائه کردند.

در این جلسه، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از وضعیت نامساعد اقتصادی حاکم بر صنعت گردشگری به دلیل محدویت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا گزارش داد.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ارائه تحلیل و گزارش از عملکرد بودجه در سال ۱۳۹۹ و چشم‌انداز اقتصادی سال ۱۴۰۰، تاکید کردند که استمرار تحریم‌ها با لغو آن‌ها دو وضعیت متفاوت اقتصادی برای کشور رقم خواهد زد.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی به شرح زیر مورد بررسی و تصویب اعضای دولت قرار گرفت.

هیات وزیران با پیشنهاد بانک مرکزی درخصوص «لایحه موافقتنامه کشور میزبان جهت افتتاح دفتر نماینگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکماری اقتصادی (اکو) در قلمرو جمهوری اسلامی ایران» موافقت کرد.

موافقتنامه یاد شده در راستای ماده (۲۳) «اساسنامه بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی» و با توجه به تمایل دولت جمهوری اسلامی ایران و با نک مذکور برای انعقاد موافقتنامه در خصوص تاسیس و راه‌اندازی دفتر نمایندگی بانک و تعیین وضعیت، امتیاز‌ها و مصونیت‌های دفتر نمایندگی بانک و افراد مرتبط با آن در قلمرو جمهوری اسلامی ایران و موضوعات مرتبط با آن، تهیه و تدوین شده است.

موافقتنامه بین ایران و بلژیک برای انتقال محکومان به حبس

همچنین با تصویب دولت به وزارت دادگستری اجازه داده شد نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بلژیک اقدام نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار