آمار جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد که مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۳۰ میلیون نفر عبور کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، آمار جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۸۶ هزار و ۷۴۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۳۰ میلیون نفر عبور کرد.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا و شمار قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش چشمگیری داشته است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ای به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا هشدار داد که موج جدیدی از ابتلای به ویروس کرونا می‌تواند در راه باشد.

به رغم گذشت چند ماه از آغاز طرح‌های هر چند نامتقارن واکسیناسیون کووید-۱۹ در شماری از کشور‌های جهان، بر اساس آمار تارنمای «وردو میترز» تا صبح امروز (پنج‌شنبه) شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا در روندی صعودی از مرز ۱۲۵ میلیون و ۴۲۹ هزار نفر و شمار جانباختگان از مرز دو میلیون و ۷۵۶ هزار نفر گذشت. از این تعداد  ۱۰۱ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۹۷ تن بهبود پیدا کرده‌اند.

همچنین از مجموع ۲۲ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۹۷۷ مورد فعال، حال ۹۱ میلیون و ۶۲۳ هزار تن وخیم گزارش شده است.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن برزیل با ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۷۹ مورد ابتلا و ۳۰۱ هزار و ۸۷ مورد فوتی و هند با ۱۱ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۱۳ مورد ابتلا و ۱۶۰ هزار و ۷۲۶ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار