وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست تا رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف شهرک سازی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنج‌شنبه) از جامعه جهانی خواست تا رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف ساخت و ساز شهرک‌ها کند.

وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی خواست که مکانیسم‌ها و روش‌های خود برای مقابله با تل آویو را تغییر دهد تا توان مقابله با جرایم و نقض‌های حقوقی و قانونی این رژیم را داشته باشد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: رژیم صهیونیستی عملیات شهرک سازی و استعمار خود را در سراسر اراضی فلسطین ادامه می‌دهد، آخرین مورد همان چیزی است که دیروز از نظر ساخت و ساز شهرک در قلب شهر الخلیل و آغاز ایجاد پایگاه‌های جدید در «اوری عاد» به عنوان مرکز یک شهرک بزرگ در نزدیکی شهر کافر قدوم اتفاق افتاد.

در این بیانیه آمده است: تصرف اراضی، تخریب خانه ها، سوء استفاده از شهروندان، ادامه تجاوزات وحشیانه علیه مردم ما در نوار غزه و سایر اشکال و روش‌های جنگ اشغالگرانه که برای مردم ما و حقوق عمومی آن‌ها و حضور فلسطینیان در قدس و همه مناطقی که به عنوان «ج» طبقه بندی شده اند، از دیگر موارد جنایات آنان است.

وزارت خارجه تأکید کرد: تشدید در ارتکاب این جنایات نشانه روشنی از اصرار رژیم اشغالگر در نپذیرفتن تصمیمات مربوطه به سازمان ملل، کوچک شمردن و بی توجهی به محکومیت‌های بین المللی درخصوص نقض آن و بی توجهی به خواسته‌های بین المللی برای جلوگیری از عملیات حل و فصل که شانس دستیابی به صلح را بر اساس راه حل دو دولت تضعیف می‌کند.

در این بیانیه تأکید شد که جامعه جهانی موظف است محکومیت بین المللی اشغالگری و شهرک سازی را به یک فشار واقعی و موثر تبدیل کند تا تل آویو را به عنوان یک قدرت اشغالگر به تسلیم اراده صلح بین المللی در مسیر پایان دادن به اشغال و تسویه حساب مجبور کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین وضع تحریم‌های بین المللی علیه رژیم اشغالگر و بازپرسی و مجازات سران این رژیم را خواستار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار