راهکار حفظ دین در آخرالزمان/ ۷

سه گام مهم در اعتقاد به امام زمان (عج)/اقرار به اهل بیت (ع) راه حفظ دین در دوران غیبت+فیلم

حجت الاسلام کفیل گفت: اقرار به اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) با ویژگی‌های منحصر به فردشان یکی از راه‌های حفظ دین در آخر الزمان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و پژوهشگر مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مشکلات حفظ دین در دوران غیبت اشاره کرد و گفت: حفظ دین در دوران غیبت سخت است،  هرچه به ظهور نزدیک‌تر می‌شویم حفظ دین سخت‌تر می‌شود. در روایات راه حل این معضل با اعتقاد به امام بیان شده است.


بیشتر بخوانید


وی در ادامه سه گام اعتقاد به امام را مطرح کرد و افزود: در روایتی پیامبر (ص) می‌فرمایند: «طوبی لِمَن لَقِیَه»؛ خوشا به سعادت کسی که مهدی (عج) را ملاقات کند. «طوبی لمَن أَحَبَّهُ»؛ خوشا به حال کسی که مهدی (عج) را دوست بدارد، زیرا اگر کسی عاشق امام شود از تمام عشق‌های کاذب نجات پیدا می‌کند و «طوبی لمَن قالَ بِهِ»؛ خوشا به سعادت کسی که معتقد به امامت مهدی (عج) باشد. پس از این سه مرحله در نهایت پیامبر (ص) می‌فرمایند: «یُنجیهِمُ اللَّهُ بِهِ مِنَ الهَلَکَةِ وَبِالإقرارِ بِاللَّهِ وبِرَسُولِهِ وَبِجَمیعِ الأَئِمَّةِ»؛ خداوند محبّین و معتقدین به مهدی (عج) را بخاطر آن حضرت و به واسطه اعتقاد به خدا و رسولش و ائمه اطهار از هلاکت نجات می‌دهد.

این کارشناس مذهبی در پایان تصریح کرد: راهکار حل این مشکل اقرار کردن به اهل بیت (ع) است، پیامبر (ص) در اعتقاد به امام سه گام را بیان کرده‌اند، به این معنا که اهل بیت (ع) را حاضر و ناظر بر خود بدانیم. در دعای عهد هنگامی که به امام زمان (عج) سلام می‌دهیم چند صفت ایشان را بیان می‌کنیم که او، ولی، امام و هدایت کننده من است اگر به این اوصاف توجه کنیم پیوندمان با امام بیشتر می‌شود و از هلاکت نجات پیدا می‌کنیم و در نتیجه سرگرمی دنیا و امور دنیایی نمی‌شویم.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خدایا کمکم کن و بیامرز من و مومنون و مومنات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و جعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
آخرین اخبار