همایون‌پور خبر داد:

تردد در جاده‌های استان فارس ۹۴ درصد افزایش یافت

رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا چهار فروردین ماه امسال، به‌طور متوسط روزانه ۹۱۶ هزار و ۷۷۰ خودرو در جاده‌های استان تردد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ علی اصغر همایون پور با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا چهار فروردین ماه امسال، به‌طور متوسط روزانه ۹۱۶ هزار و ۷۷۰ خودرو در جاده‌های استان تردد کردند، اظهار داشت: این آمار تردد نسبت به مدت مشابه پارسال به طورکلی ۹۴ درصد افزایش داشته است.

او افزود: ساعات ۱۹ تا ۲۰، ساعات اوج تردد در محور‌های ارتباطی هستند که متوسط سرعت ثبت شده توسط سامانه‌های هوشمند استان برابر با ۸۸ کیلومتر بوده است که نسبت به پارسال ۴ کیلومتر افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس ادامه داد: بیشترین تردد‌ها تاکنون به ترتیب در محور‌های شیراز- مرودشت و برعکس، شیراز- فیروزآباد، شیراز – کازرون، شیراز- سپیدان و شیراز- فسا گزارش شده است.

سرهنگ همایون پور با بیان اینکه ۱۴۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری و سرعت سنج کار کنترل خودرو‌ها و ترافیک سطح جاده‌های استان را برعهده دارند، تصریح کرد: همچنین بالغ بر ۲۵ دستگاه خودروی نامحسوس در سطح جاده‌ها به کارگرفته شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون در جاده‌های استان ترافیک عادی و روان است و تمامی محور‌ها باز و هیچگونه انسداد مسیر نداریم، گفت: به لحاظ فراوانی تصادفات استان، شاهد افزایش ۲۹ درصدی جان باختگان در اجرای طرح نوروز هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۴۰ درصد از تصادفات به دلیل توجه نکردن به جلو، ۳۷ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۴۰ درصد واژگونی خودرو و خروج از جاده و ۲۱ درصد موتورسیکلت‌ها سهم فوتی از تصادف داشتند.

رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس با بیان اینکه مسافران و رانندگان خودرو‌ها باید بستن کمربند ایمنی را جدی بگیرند، بر لزوم عدم صحبت با موبایل حین رانندگی تاکید کرد و گفت: خطر بروز تصادف هنگام استفاده از تلفن همراه در رانندگی چند برابر حالت عادی است.

سرهنگ همایون پور در پایان با بیان اینکه ماموران به صورت محسوس و غیرمحسوس در سطح جاده‌های استان حضور دارند، تصریح کرد: مسافران و مردم در زمان بازگشت به مقصد مدیریت داشته باشند تا از بروز حوادث به دلیل ناآشنایی به جاده جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار