محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی از سوی فرانسه

وزارت خارجه فرانسه انجام آزمایش موشکی جدید کره شمالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاریس روز پنجشنبه ضمن ابراز نگرانی نسبت به بی ثباتی در شبه جزیره کره، از سرگیری پرتاب موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی را محکوم کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد موشک‌های کره شمالی که در دریای ژاپن شلیک شدند، در ارتفاع حداکثر ۶۰ کیلومتری، یک مسافت ۴۵۰ کیلومتری را طی کردند.

دستیار سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در همین ارتباط گفت:”اخبار حاکی از آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی موجب نگرانی شدید فرانسه شده است. پاریس از سرگیری این آزمایش‌ها را محکوم می‌کند. این اقدام ثبات منطقه را مخدوش کرده و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود“.

پاریس بار دیگر از پیونگ یانگ خواست فوراً و با حسن نیت به تعهدات خود بازگشته و برنامه سلاح‌های کشتار جمعی را به شکل واقعی و غیر قابل بازگشت کنار بگذارد. وزارت امور خارجه فرانسه در پایان تأکید کرد همچنان متعهد به کمک به امحای برنامه هسته‌ای کره شمالی است.

روز گذشته کره شمالی اقدام به آزمایش دو موشک بالستیک کرد. روز یکشنبه گذشته نیز کره شمالی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی اقدام به شلیک چند موشک کوتاه برد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار