هواشناسی بوشهر با اشاره به وزش باد شدید از شنبه تا سه‌شنبه بر روی دریا، پیش بینی کرد که ارتفاع موج از سه متر بیشتر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد به تدریج از بعدازظهر شنبه (۷ فروردین) تا سه شنبه (۱۰ فروردین) به سبب وزش باد‌های بسیار شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب طوفانی خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: پیش بینی می‌شود در برخی ساعات سرعت وزش باد شمال غربی روی دریا به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از سه متر می‌رسد.

او ادامه داد: همچنین احتمال وقوع گردوخاک و کاهش دید در برخی نقاط استان و مناطق همجوار و انتقال آن بر روی دریا وجود دارد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس با اشاره به  اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل در این مدت، تاکید کرد: باید در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

انصاری با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان عنوان کرد: آسمان تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد و در برخی نقاط بادوگردوخاک خواهد بود.

او جهت وزش باد را بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت عنوان کرد که در برخی ساعات از وقت امروز تا تا اوایل شب گاهی به ۴۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

کارشناس هواشناسی گفت: ارتفاع موج امروز ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از اوایل شب ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از صبح فردا در سواحل مرکزی و شمالی بتدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

انصاری بیان کرد: در شبانه روز گذشته اهرم و خورموج با ۳۸ و بندرامام حسن با ۱۷ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را داشته‌اند.

او عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۶ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۲، جزر دوم ساعت ۱۳:۰۳ و مد دوم ساعت ۱۹:۳۴ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.