نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: راه برون رفت از جنگ اقتصادی، توجه به توانمندی‌های کشور است و باید موانع را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین  حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ شهر کرمان که در مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به آغاز سال نو و رعایت بیشتر تقوا در سال جدید گفت: در نگاه توحیدی انسان موجودی دو ساحتی است یک ساحت انسان منتهی به خاک و یک ساحت به خدای قادر متعال منتهی می شود و باید توجه داشت مهم ترین دارایی انسان، یعنی حیاتش در ید الهی است و هر لحظه نیازمند فیض خداییم تا حیاتمان ادامه یابد.

او افزود: این دو ساحت با هم ارتباط جدی دارند، ارتباط تام بین روح و جسم برقرار است و روح بر همه‌ی تغییرات جسم اشراف دارد؛ اما در خواب اشراف کامل وجود ندارد و در حالت سوم، ارتباط روح و جسم کامل قطع می شود که آن مرگ است و پایان زندگی ما قطع کامل ارتباط روح با جسم است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: خدا سرمایه‌های فراوانی به ما داده مثل عقل، احساسات و عواطف، فطرت و غریزه‌های متعدد و متنوع و در راس همه‌ آن‌ها رهبری دلسوزانه‌ انبیای الهی بویژه نبی مکرم اسلام (ص)  است که همه‌ این سرمایه‌ها در اختیار ما است تا با آمادگی کامل وارد یک تجارتخانه‌ی بزرگ شویم. به همین منظور خداوند قرآن را راهنمای ما قرار داده تا در این تجارت خسارت نبینیم. 

او  گفت: در کنار عقل و خرد و غریزه‌ها و امیال، نیازمند تعلیم هستیم و از این رو انبیای الهی ما را آموزش می دهند تا عقل و خرد ما بارور شود و انبیای الهی معلم و مربی انسان هستند تا انسان را در مقابل امیال تربیت کنند که امیدواریم در مکتب انبیا هم تعلیم و هم تربیت را در زندگی خود عملیاتی کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه‌ی دوم  نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) گفت: به امید روزی که چشمان منتظر اهل دیانت و تقوا به جمال نورانی حضرت روشن شود و دنیا پر از عدل و داد گردد و روز ظهور حضرت ولی عصر(عج) را درک کنیم. 

 او در بخش دیگری از سخنان خود  روز سربازان‌گمنام را نیز تبریک گفت و افزود: این قشر خدوم، شجاع، پرکار، بی ادعا،  انقلابی و مخلص با تجربه و دانش لازم ماموریت‌های بسیار سخت و حساس را در کشور انجام‌می دهند و روز سربازان گمنام را به آن‌ها و مدیر کل اطلاعات تبریک می گویم. همچنین روز جمهوری اسلامی و آغاز حاکمیت رسمی جمهوری اسلامی با رای و اراده مردم که حکومت جمهوری اسلامی را انتخاب کردند، تبریک می گویم. 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:  پیام حساس و مهم رهبر فرهیخته نظام‌جمهوری اسلای در آغاز هر سال، تکلیف را مشخص وحجت را بر همه ما در حوزه های  مختلف تمام می کند.

او افزود: یکی از اولویت‌های مهم کشور و دغدغه‌های رهبری بحث اقتصاد کشور است و انتخاب عناوینی، چون رونق تولید و جهش تولید و تولید و پشتیبانی‌ها و مانع زدایی برای این ست که دغدغه مهم ایشان بحث اقتصادی است؛ زیرا ما در جنگ اقتصادی تمام عیاری هستیم که دشمن بر ما تحمیل کرده است و راه برون رفت، توجه به توانمندی‌های کشور است و باید موانع را برطرف کرد.

امام جمعه کرمان بیان داشت: بخشی از ظرفیت‌ها به کار گرفته نشده که باید آن‌ها را پشتیبانی کرد و مواظب رانت و فساد باشیم؛ چون ویروس در اقتصاد ما رخنه نکند و مراقب باشیم انسان‌های بی انگیزه و کم جرات در مسئولیت‌ها قرار نگیرند و انسان‌های اهل کار و جهاد و با انگیزه در مسئولیت‌ها به کار گرفته شوند و اصلاح نقش دولت در فعالیت‌های اقتصادی بخصوص دولتی که بزودی شکل خواهد گرفت را مد نظر داشته باشیم.

او با اشاره به داشتن  آرایش مناسب جنگ اقتصادی گفت: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی باید همه ظرفیت خود را به میدان آورد تا در سفره مردم که رمز آن تولید فراوان است، موفق شویم. 

انتخابات ۱۴۰۰ بسیار مهم و سرنوشت ساز است

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ شورا‌های شهر و روستا و ریاست جمهوری بسیار مهم و سرنوشت ساز است. 

 او بیان کرد: تاریخ کشور ما قبل از انقلاب با درد و رنج حاکمیت دیکتاتور‌ها بر کشور روبه رو بود و نفوذ سلطه گران و استعمار درد و رنج دیگری بود که انقلاب در بهمن ۵۷ موفق شد هر دو درد را از این کشور دور کند و بعد از زوده شدن درد‌ها دو اتفاق مبارک رقم خورد، یکی حاکمیت دین خدا و اسلامیت نظام و دیگری حضور مردم و آرای آن‌ها در صحنه‌های مختلف و اعمال نظر آن‌ها در منصب‌های مختلف است. 

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان  اسلامیت و جمهوریت  را دو دستاورد بزرگی دانست که انقلاب آن را عملیاتی کرد، گفت: ما وظیفه سنگینی داریم که باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم. 

 او تصریح کرد: کسانی که در معرض رای مردم قرار می گیرند؛ اگر توان برداشتن این بار سنگین را ندارند با چه دلیل خود را داوطلب می کنند؟ وقت مردم را می گیرند. کسانی که دچار خطا‌هایی شدند، چرا شعار ورود به انتخابات را می دهند؟ آن ها از چشم تیز بین شورای نگهبان مخفی نمی‌مانند. 

 حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: مردم باید انتخاب اصلح کنند و انسجام و وحدت ملی را مخدوش نکنند.

او با اشاره به اینکه داوطلبان حق تبلیغ دارند؛ ولی حق تخریب ندارند و بلوغ انقلابی حکم‌ می کند در کمال آرامش رییس جمهور در تراز انقلاب را انتخاب کنند و این قرن را با موفقیت و پیروزی ملت رقم بزنیم.

 امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فضای مجازی کشور نیاز به رصد جدی دارد، بیان کرد: این فضا سه مشکل اساسی دارد،  یکی از آن‌ها حرکت‌های اخلاق شکن و توهین و افترای بی مهابا در فضای مجازی است. حرکت‌های ضد اخلاقی و شهوانی خطر دیگری است و حرکت نسل جوان به سمت منجلاب است و خطر سوم حرکت‌های انحرافی و ساختار شکنی که دشمنان طراحی کرده اند. 

او بیان داشت: مدیریت فضای مجازی باید با هر سه درد فعلی مبارزه کند و این فضا را در اختیار نظام و انقلاب قرار دهد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار