استاندار کرمان در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز تولد مرحوم افضلی پور بنیانگذار دانشگاه کرمان از بزرگ منشی های وی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند، استاندار کرمان در پیامی ششم فروردین، سالروز تولد مرحوم علیرضا افضلی پور بنیانگذار دانشگاه کرمان را گرامی داشت، متن پیام به شرح زیر است: 

هوالعلیم

ششم فروردین، سالروز تولد علیرضا افضلی پور، بنیانگذار دانشگاه کرمان است.

نیکوکارمردی که به تعبیر همسر همراهش، خانم فاخره صبا به زندگی، زیبایی و معنا بخشید و فروتن، با گذشت، با ایمان، با شهامت، مصمم، خوش قلب، خیرخواه و ایثارگر با طبعی بلند و همتی والا بود.

یاد و خاطره این زوج فرهیخته و بخشنده را گرامی می دارم که دانشگاه را در کرمان به یادگار گذاشته اند، دانشگاهی که منشا تحولات مهمی در استان کرمان است.

امروز پس از شش دهه از دوراندیشی عالمانه مرحوم افضلی پور، دانشگاه شهید باهنر در زمره برترین دانشگاه‌های کشور قرار دارد و در بین دانشگاه‌های جهان، شناخته شده است.

مرحوم افضلی پور در دیار کریمان، باغستانی از علم و دانش بنا نهاد و آثار عمل ارزنده او تا بی نهایت، جاری است.

او کرمان را غنی‌ترین استان ایران می‌دانست و هدفش از ساخت دانشگاه، تربیت انسان‌هایی کارآفرین بود که آستین همت بالا بزنند و به مردم خدمت کنند. تفکری که باید برای ترویج آن تلاش کنیم و میراث دار خوبی برای اندیشه‌ها و همت والای افضلی پور باشیم.

علی زینی وند
استاندارکرمان

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار