سیاه چادر عشایر خوزستان با دستگاه فوتو ولتاییک روشن شد

مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان از تامین برق عشایر لالی و اندیکا در استان با تحویل ۲۰ دستگاه فوتو ولتاییک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدری مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به تحویل ۲۰ دستگاه فوتو ولتاییک به عشایر شهرستان‌های لالی و اندیکا گفت: تا پایان امسال یک هزار و ۳۰۰ دستگاه فوتو ولتاییک تحویل عشایر خواهد شد.

او با بیان اینکه شرکت توزیع برق خوزستان تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده این دستگاه‌ها را از عشایر دریافت می‌کند، اظهار داشت: ۹۰ درصد هزینه‌های خرید این دستگاه‌ها از طرف شرکت توزیع برق استان تامین شده است.

خدری با اشاره برق موردنیاز برای روشنایی و شارژ وسایل برقی به وسیله فوتو ولتاییک تامین می‌شود، بیان کرد: با تهیه این دستگاه‌ها علاوه بر تامین روشنایی و رفع مشکلات سوخت و انرژی عشایر از تخریب طبیعت و درختان به دست عشایر جلوگیری به عمل می‌آید، ضمن اینکه به آسانی قابل حمل بوده و عشایر در طول سفر خود می‌توانند آن‌ها را همراه خود داشته باشند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان اعتبار صرف شده برای تهیه این دستگاه مهم و ضروری را بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: هر کدام از این دستگاه‌ها ۴ خروجی لامپ و ۲ خروجی USP دارند، همچنین ذخیره ٢۴ ساعت باطری‌های آن‌ها از دیگر قابلیت‌های این وسیله به شمار می‌رود.

به گفته این مقام مسئول، با تحویل این وسایل الکترونیکی به عشایر از این پس علاوه بر رفع مشکلات سیستم روشنایی و وسایل قابل شارژ عشایر از جمله چراغ قوه و گوشی‌های همراه باعث جلوگیری از سوخت درختان و کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.